اهم اخبار

رشد ۲۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری

بدون دیدگاه

گمرک اعلام کرد: در چهار ماهه نخست امسال، ۲۲ میلیون تن محصولات کشاورز به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار از کشور صادر شده که در مقایسه با ارقام مدت مشابه سال قبل به وزن ۱۸ میلیون تن و ۸۹۵ میلیون دلار، رشد ۲۲ درصدی در وزن و ۳۲ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران از بررسی آمار صادرات محصولات کشاورزی تحت کد تعرفه‌های فصول ۶ الی ۱۴ کتاب مقررات صادرات و واردات، طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲، در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳، در مجموع ۲۲ میلیون تن محصولات کشاورز به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار از کشور صادر شده است که در مقایسه با ارقام مدت مشابه سال قبل به وزن ۱۸ میلیون تن و ۸۹۵ میلیون دلار، رشد ۲۲ درصدی در وزن و ۳۲ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

در این مدت عمده‌ترین اقلام صادره شده این گروه کالاها به ترتیب ارزش عبارت‌اند از: انواع پسته و مغز پسته به ارزش ۲۷۳ میلیون دلار، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای و زراعی به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار، سیب به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار، هندوانه به ارزش ۹۷ میلیون دلار و انواع سیب‌زمینی به ارزش ۳۹ میلیون دلار.

محصولات کشاورزی در چهار ماهه نخست جاری در حدود ۵ درصد از وزن و ۷ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش، در جدول زیر ۲۰ قلم نخست محصولات کشاورزی صادر شده به لحاظ ارزشی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ آورده شده است.

رشد ۲۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *