اهم اخبار

تحول در کشت و صنعت مغان؛ از کشاورزی سنتی به دانش‌بنیان

بدون دیدگاه

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات با اشاره بر ارتقای جایگاه شرکت کشت و صنعت مغان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان تات گفت: تحول در کشت و صنعت مغان؛ از کشاورزی سنتی به دانش‌بنیان مورد تاکید است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین جعفری گفت: استفاده از شرکت های دانش‌بنیان‌ و فناوری‌های روز برای افزایش تولید و ارتقای مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان به جایگاه برند بودن در حوزه کشاورزی و دامپروری مدنظر است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات، با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در سازمان تات جهت رونق، توسعه و دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی گفت: سازمان تات در راستای تحقق شعار سال و نیز راهبردهای تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه علم و دانش و اعتلای علمی و اقتصادی کشور تلاش می‌کند.

جعفری یکی از مهم‌ترین رسالت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را شناسایی و رفع چالش‌های بخش کشاورزی و همچنین ورود فناوری جدید به عرصه خواند و بر اهمیت نقش سازمان تات در راستای سوق‌دادن بخش کشاورزی کشور به سمت کشاورزی دانش‌بنیان، اقتصادی و بهره‌ور تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تبدیل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به شرکت اقتصادی، نوآور، بهره‌ور و دانش‌بنیان در سطح کشور، از اهداف سازمان است، بیان کرد: پژوهش، نوآوری، توسعه و تقویت زیرساخت‌های دانش‌بنیان در راستای رفع چالش‌های موجود در حوزه‌های زراعت، باغبانی و دامپروری با مشارکت مؤسسات تحقیقاتی کشور بر اساس تفاهم‌نامه مشترک در حال انجام است.

شهریار معاون زراعت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به‌منظور برون‌رفت از چالش‌های موجود و ارتقای ساختارها در حوزه‌های مختلف زراعی، باغی، دامی و فناوری‌های نوین مرتبط با فعالیت‌های شرکت و ایجاد مرکز تحقیق و توسعه ضمن بهره‌مندی از ظرفیت و تخصص اعضای هیأت علمی سازمان تات به‌عنوان دستگاه متولی صنایع تولیدی که با زنجیره غذایی ارتباط مستقیم دارند، شاهد رشد و رونق در چشم‌انداز آینده شرکت باشیم.

گفتنی است؛ این جلسه شنبه ۱۰ شهریور، در راستای تعیین و اولویت‌بندی چالش‌های مجتمع کشت و صنعت دامپروری مغان و استفاده از نتایج تحقیقاتی مؤسسات و مراکز تحقیقاتی سازمان تات در جهت حل مشکلات، ارائه بسته‌های اقتصادی و دانشی برای برنامه‌های مدیریتی مجتمع کشت و صنعت و ورود دانش‌بنیان‌ها برای افزایش تولید در محصولات زراعی و باغی و دام در مدیریت جهادکشاورزی مشگین شهر برگزار شد.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *