اهم اخبار

تولید ۶ هزار تن پسته در قزوین

بدون دیدگاه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از برداشت ۶ هزار تن محصول پسته از سطح هفت هزار و ۵۷۴ هکتار باغ‌های بارور استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، محمد پیله فروش اظهار کرد: عملیات برداشت پسته در ۱۰ هزار و ۴۶۰ هکتار از باغ‌های استان قزوین آغاز شده که فقط ۲ هزار و ۸۸۶ هکتار از آن غیر بارور است.

وی میانگین عملکرد این محصول را یک هزار و ۱۵۰ کیلوگرم پسته خشک در هکتار برآورد کرد و گفت: مهمترین مناطق کشت پسته در استان قزوین در شهرستان بویین زهرا و قزوین قرار دارد.

پیله فروش تصریح کرد: پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه‌ای دارد.

این مسول ادامه داد: پسته قزوین در زمینه صادرات و فرآورده‌های مواد غذایی شامل خشکبار، آجیل، صنعت شیرینی و مربا استفاده می‌شود که کیفت ارقام بومی قزوین به علت رنگ سبز عالی، دانسیته بالا و چربی مناسب بسیار مطلوب است.

پیله فروش مهمترین ارقام پسته استان قزوین را رقم‌های قرمز و سفید پسته،کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و خنجری ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی قزوین با بیان اینکه در حال حاضر هفت هفت ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است، یادآور شد: از سال ۹۸ طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر در حال اجرا است که در صورت موفقیت در بین باغات پسته استان ترویج خواهد شد.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *