اهم اخبار

خرید توافقی بیش از ۲۱۰ تن کلزا در استان مرکزی

بدون دیدگاه

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از خرید بیش از ۲۱۰ تن کلزا به صورت توافقی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سید حسین هاشمی اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت‌ماه کار خرید دانه روغنی کلزا در استان مرکزی آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۱۰ تن دانه کلزا با حدود قیمت ۲۲۵ هزار ریال به ازای هر کیلو خریداری شده است .

هاشمی با اشاره به رویکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درخصوص خریدهای توافقی با توجه به پشتیبانی و مانع زادیی از تولید گفت: انجام خریدهای توافقی توسط تشکل ها و شرکت های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راه های افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می شود.

وی ادامه داد: همچنین شبکه تعاون روستایی استان مرکزی از تاریخ ۲۸ خرداد ماه سال جاری در ۱۷ مرکز فعالیت خود را جهت خرید گندم به صورت تضمینی آغاز کرده است .

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۲۰ هزار تن گندم کشاورزان استان به قیمت هر کیلو ۱۱۵ هزار ریال خریداری شده و پیش بینی می شود امسال میزان خرید تا پایان طرح به بیش از ۳۵ هزار تن برسد .

هاشمی اضافه کرد: قیمت تضمینی خرید گندم در سال ۱۴۰۱ با تصویب هیات وزیران به ازای هر کیلوگرم مبلغ ۱۱۵۰۰۰ ریال تعیین شد.

وی کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی را از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم دانست.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *