اهم اخبار

خرید توافقی بیش از ۲۱۰ تن کلزا در استان مرکزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از خرید بیش از ۲۱۰ تن کلزا به صورت توافقی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سید حسین هاشمی اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت‌ماه کار خرید دانه روغنی کلزا در استان مرکزی آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۱۰ تن دانه کلزا با حدود قیمت ۲۲۵ هزار ریال به ازای هر کیلو خریداری شده است .

هاشمی با اشاره به رویکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درخصوص خریدهای توافقی با توجه به پشتیبانی و مانع زادیی از تولید گفت: انجام خریدهای توافقی توسط تشکل ها و شرکت های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راه های افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می شود.

وی ادامه داد: همچنین شبکه تعاون روستایی استان مرکزی از تاریخ ۲۸ خرداد ماه سال جاری در ۱۷ مرکز فعالیت خود را جهت خرید گندم به صورت تضمینی آغاز کرده است .

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۲۰ هزار تن گندم کشاورزان استان به قیمت هر کیلو ۱۱۵ هزار ریال خریداری شده و پیش بینی می شود امسال میزان خرید تا پایان طرح به بیش از ۳۵ هزار تن برسد .

هاشمی اضافه کرد: قیمت تضمینی خرید گندم در سال ۱۴۰۱ با تصویب هیات وزیران به ازای هر کیلوگرم مبلغ ۱۱۵۰۰۰ ریال تعیین شد.

وی کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی را از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم دانست.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *