اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران: طولانی شدن تخصیص ارز مهمترین مانع امروز تولید است

بدون دیدگاه

جمال حسین‌زاده گفت: در سال جاری طولانی شدن تخصیص ارز و عدم عرضه ارز از سوی صرافی‌ها در واردات مواد اولیه وقفه ایجاد ‌نموده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران؛ جمال حسین‌زاده، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت: طبق قوانین جدید بانک مرکزی برای هر بار تخصیص ارز ۵ درصد از ارزش ثبت سفارش، در حساب بانکی بلوکه می‌گردد. و به ازای هر بار تمدید نیز ۵ درصد به مبلغ اولیه بلوکه شده اضافه می‌گردد. که موجب بلوکه شدن سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هر شرکتی برای تداوم فعالیت تولیدی خود نیاز به تامین و نگهداری حداقل موجودی مواد اولیه دارد و رعایت حد تجدید سفارش مواد اولیه شرکت‌های تولیدی اصلی ترین وظیفه بخش بازرگانی و پشتیبانی تولید است.

حسین‌زاده افزود: موجودی ۵۰ تن مرغ که پس از استخوان گیری و آماده شدن ۲۵ تن گوشت مرغ آماده تولید را فراهم می‌نماید و در شرکت‌هایی که مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته بودند، این مقدار گوشت مرغ طی دو روز فعالیت تولیدی تبدیل به محصول قابل عرضه به بازار می‌گردد و کمترین میزان موجودی انبار است که باید مدنظر سازمان‌های ناظر قرار گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری و نظارت این سازمان‌ها شاهد تداوم و رشد تولید واحد‌های صنعتی باشیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *