اهم اخبار

اتصال ۸۰۰ نانوایی استان مرکزی به پایانه های فروش سیستمی نان/تغییر قیمت در کار نیست

بدون دیدگاه

استاندار مرکزی گفت: از امروز به مدت سه روز، در قالب طرح آزمایشی، ۸۰۰ نانوایی استان مرکزی به پایانه های فروش سیستمی نان متصل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ فرزاد مخلص الائمه امروز هجدهم خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ استان به صورت آزمایشی زیر بار این طرح رفته اند و استان مرکزی چهاردهمین استانی است که این فعالیت را از اراک، ساوه و زرندیه آغاز خواهد کرد.

وی افزود: بحث یارانه ها در حوزه نان برخلاف سایر اقلام و کالاها از نوعی پیچیدگی برخوردار است و حساسیتی درخصوص این کالا هست، بر این اساس دولت تصمیم گرفت یک تدبیر خاصی در این خصوص بیندیشد و با زیرساخت خاصی این موضوع را مدیریت کند تا بتوان عادلانه شدن یارانه ها در این بخش را به نحو صحیح و با دفع و حذف آسیب ها در سطح کشور اجرایی کرد.

به گفته وی، در سیستمی که در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال اجراست، مردم و مصرف کنندگان نهایی، نان را به قیمت تعیین شده از سوی دولت و در واقع بدون تغییر قیمت دریافت می کنند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مطلقا تغییر قیمتی در حوزه نان نداریم و یارانه در میانه زنجیره تولید گندم تا مصرف نان، از طریق همین پایانه ها به نانوایی ها داده می شود، گفت: با اجرای این طرح امکان کنترل و مدیریت هوشمند مصرف نان به طور کامل ایجاد خواهد شد و نانوایی ها به طور کامل از لحاظ تامین آرد و توزیع نان تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: کیفیت نان بحث مستقلی از فروش است و در سازوکار خود تحت کنترل و مدیریت و پایش قرار می گیرد. نیاز مردم به نان به هر اندازه که باشد، تامین می شود و محدودیتی در این حوزه نیست.

به گفته مخلص الائمه، ما به التفاوتی که بین قیمت گندم دولتی و آزاد وجود دارد در قالب یارانه از این پس در اختیار نانواها قرار می گیرد و در گام اول حتی در همین مرحله آزمایشی ۱۵ درصد مشوق به نانوایی ها تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: از امروز به مدت سه روز ۸۰۰ نانوایی در استان که معادل تقریبا حدود نیمی از نانوایی هاست، به این سیستم مجهز خواهند شد است و در مرحله بعد مابقی نانوایی ها متصل می شوند. این شبکه هم به لحاظ امنیت سایبری و هم به این جهت که ممکن است در برخی مناطق اتصال به اینترنت با قوت و ضعف مواجه باشد، به اینترنت متصل نیست در واقع تلاش بر این است که اختلالی در کار این شبکه ایجاد نشود.

سرویس خبری: استان‌ها

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *