اهم اخبار

مدیرعامل شرکت مارگارین خبر داد: گردش نقدینگی در شرکت سرعت می‌گیرد/ تمام خطوط تولید فعال است

بدون دیدگاه

حمیدرضا خضوعی با بیان اینکه تمامی خطوط تولید این شرکت فعال است گفت: با بازنگری در شیوه های فروش جریان نقدینگی در شرکت سرعت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، خضوعی مدیر عامل شرکت مارگارین به تشریح اقدامات انجام شده در مدت زمان کوتاه پس از حضور خود دراین شرکت پرداخت و گفت: اقدامات مدیریتی برای رفع موانع و مشکلات آغاز شده است و اولین مرحله از  این اقدامات شامل برنامه‌ریزی جهت تامین روغن خام  و تمرکز بر موضوعات مالی است.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در یک ماه گذشته در این شرکت گفت: تامین مواد اولیه، از مهمترین اقدامات بدو ورود، جهت شروع فعالیت خطوط تولید بود که  این امر با خرید و ورود ۱۰ هزار تن روغن خام و ثبت سفارش حدود ۷ هزار تن روغن خام امکان پذیر شد.

مدیرعامل شرکت مارگارین در خصوص شیوه فروش محصولات مارگارین گفت: با مساعدت شرکت توسعه صنایع بهشهر، مارگارین در حال بازنگری و بهبود همکاری های خود با شرکت به پخش است، و با تحقق این امر جریان جذب نقدینگی سرعت خواهد گرفت که با در دست داشتن نقدینگی، قدرت چانه زنی با تامین کنندگان افزایش می یابد. همچنین حرکت به سمت سیاست های فروش نقدی می تواند در ایجاد جریان نقدینگی موثر واقع شود . از طرفی دیگر شرکت مارگارین با دارا شدن کارت بازرگانی در حوزه خرید روغن خام می تواند بخشی از موانع تامین روغن خود را نیز بر طرف نماید.

خضوعی افزود: شرکت در شش ماه گذشته، پایین تر از انتظار بودجه حرکت کرده است که با اصلاح ساختار مالی و فروش ، انتظار می رود بتوانیم تا انتهای سال مالی به برنامه ی تحقق بودجه و تولید هدف نزدیک شویم . در مدت اخیر با حمایت‌های انجام شده، باقی مانده مشکلات تعهدات مالی و رفع تعهد ارزی صورت گرفته است. و شرکت توانسته است با دریافت ضمانت نامه ی بانکی ۴۰۰ میلیارد تومانی جهت رفع تعهد ارزی گامی بلند در این حوزه بردارد .

خضوعی با اشاره به اینکه در استراتژی کسب‌وکار، محصولات  جدید پلنت فرکشنیشن منحصربه‌فرد است، افزود: فرکشنه های (فرایند تصفیه روغن خاص) موجود در ایران دو مرحله‌ای هستند، اما فرکشنیشن جدید مارگارین سه مرحله‌ای است. محصول مرحله سوم، در حال حاضر در کشور تولید نمی‌شود و به صورت واردات تأمین می‌گردد. با راه‌اندازی این پلنت، این محصول به عنوان یک مزیت رقابتی جدید برای شرکت مارگارین محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: مذاکره با بزرگان صنعت شکلات در حال انجام می­باشد. همچنین، این پلنت علاوه بر محصولات صنعتی، می‌تواند منجر به عرضه محصولات جدید خانوار شود.

مدیرعامل شرکت مارگارین با اشاره به لزوم تکمیل سبد محصولات این شرکت گفت: در راستای تحقق اهداف فروش ، حرکت  به سمت رقابت پذیری  محصولات در سرفصل اقدامات قرار گرفته است . همچنین برنامه ریزی مجدد در کارهای عمرانی و پروژه های کارخانه و اصلاح ساختار نیروی انسانی با رویکرد افزایش       بهره وری از دیگر سرفصل های در دست اقدام می باشد .

وی با اشاره به این مطلب که  مزیت مارگارین سرمایه انسانی، تکنولوژی تولید و چرخه کامل تولید و کیفیت برتر محصولات است،  اعلام کرد در حال حاضر تمام خطوط تولید شرکت مارگارین در قسمت های مختلف فعال است و خط تولید غیر فعالی وجود ندارد. شرکت مارگارین دارای ظرفیت های بالایی می باشد و فعالیت این شرکت نیازمند ادامه حمایت و سرمایه‌گذاری پایدار در بخش  تامین مواد اولیه ، نیروی انسانی و تجهیزات  می باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *