اهم اخبار

پرداخت نیمی از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران

بدون دیدگاه

رئیس سازمان چای، از پرداخت نیمی از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و اضافه کرد: چین سوم به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ حبیب جهانساز با اشاره به پایان چین دوم، اظهار کرد: تاکنون ۸۶ هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شده است.

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: قدرالسهم دولت ۲۵ درصد و کارخانجات ۷۵ درصد است.

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۷۲۰ میلیارد تومان از کل مطالبات چایکاران خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۵۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و تا پایان ماه جاری شاهد تخصیص بخش دیگری از مطالبات خواهیم بود.

جهانساز با اشاره به فعالیت ۱۷۰ کارخانه چایسازی جهت خرید برگ سبز، عنوان کرد: در حدفاصل چین دوم و سوم هستیم و لذا تولید برگ سبز کاهش پیدا کرده، اما با کارخانجات قرارداد داریم و چایکاران دغدغه نداشته باشند، زیرا هیچ برگ سبزی روی دست چایکار باقی نمی‌ماند.

وی از کاهش واردات چای در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: میانگین پنج ساله واردات ۶۵ هزار تن بود که سال گذشته به ۴۰ هزار تن رسید و در سال جاری نیز همین میزان خواهد بود.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه تجار واردکننده چای جهت ثبت سفارش واردات ملزم به خرید ۱۰ هزار تنی چای داخلی در این مرحله شده‌اند، گفت: هرگونه ثبت سفارش واردات چای منوط به خرید داخلی است.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و نیمایی چای وارداتی، اضافه کرد: سعی شده کفه تراز تجاری به نفع تولید داخل باشد.

جهانساز با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر شاهد بارندگی های خوبی در شمال کشور بودیم، گفت: هماهنگی لازم با کارخانجات جهت خرید چین سوم طی روزهای آینده انجام شده و طبق پیش‌بینی‌ها، برداشت خوبی خواهیم داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *