اهم اخبار

سند امنیت غذایی به موضوع محصولات تراریخته وارد نشده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد بررسی موضوع محصولات تراریخته در سند امنیت غذایی کشور، گفت: در سند امنیت غذایی به موضوع تراریخته تنها اشاره شده و به صورت جداگانه در سند زیست‌فناوری بررسی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، استفاده از محصولات تراریخته، موضوعی است که موافقان و مخالفان زیادی دارد. با وجود این‌که فناوری تولید محصولات تراریخته، در ایران وجود دارد، ولی پس از سه دهه از عمر زیست فناوری در کشور ما، تولیدات ایران در حوزه تراریخته صفر است. با این وجود واردات محصولات تراریخته به ایران انجام می‌شود.

تدوین سند امنیت غذایی، از سال ۱۳۹۸ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شده و در حال حاضر کلیات این سند نهایی شده و به زودی جزئیات این سند نیز در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی می‌رسد.

دکتر رجبعلی برزویی در مورد بررسی موضوع محصولات تراریخته در سند امنیت غذایی کشور، گفت: موضوع تراریخته یک موضوع جدید است که در سند امنیت غذایی، به موضوع تراریخته تنها اشاره شده است، ولی به جزییات این موضوع وارد نشده است. این موضوع به صورت جداگانه در سند زیست‌فناوری بررسی شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *