اهم اخبار

قیمت مواد غذایی در روسیه تا تابستان سال آینده بالاتر می‌رود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

آژانس تحلیلی و رتبه‌بندی اعتباری روسیه (ACRA) با اشاره به تورم قیمت‌ها پیش بینی کرد که قیمت مواد غذایی در این کشور می‌تواند تا تابستان سال ۲۰۲۲ بالاتر هم برود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس تحلیلی و رتبه‌بندی اعتباری روسیه (ACRA) در گزارش بررسی اقتصاد کلان خود اعلام کرد که قیمت مواد غذایی در این کشور می‌تواند تا تابستان سال ۲۰۲۲ بالا بماند، اما تورم در اوایل بهار و تابستان سال آینده میلادی به رقم استاندارد فصلی خود نزدیک خواهد شد.

به گفته این موسسه، احتمال آن وجود دارد که قیمت حامل های انرژی در بهار ۲۰۲۲ یا زودتر از آن کاهش یابد. ولی قیمت مواد غذایی می‌تواند تا تابستان سال آینده در سطح بالاتری قرار بگیرد.

آژانس تحلیلی و رتبه‌بندی اعتباری روسیه در ادامه گفت: در عین حال ما انتظار داریم تورم ماهانه نزدیک به رقم استاندارد فصلی در اوایل بهار تا تابستان سال آینده باشد.

این موسسه همچنین تاکید کرد: متوسط ​​تورم سالانه در روسیه در سال ۲۰۲۲ به ۵٫۵ تا ۶ درصد کاهش خواهد یافت و می تواند به سطح ۴-۴٫۵ درص نیز برسد و در حالت پایه به رقم هدف نزدیک شود.

به گفته آژانس رتبه‌بندی، سیاست‌های پولی بانک روسیه در طول سال ۲۰۲۲ نسبتاً سخت خواهد بود، اما می‌توان آن را به سرعت در نیمه دوم سال کاهش داد.

گزارش‌ها حاکی است که قرنطینه و تعطیلی چهار ماهه کسب و کارها در روسیه در ماه های اول همه گیری در سال ۲۰۲۰ بر سطح تورم در این کشور تاثیر مستقیم گذاشته است.

این شرایط هنوز هم تاحدودی ادامه دارد و محدودیت های کرونایی ازجمله الزام مراکز اقتصادی روسیه به دورکاری دست کم ۳۰ درصد کارگران و کارکنان، میزان تولید را در این کشور کاهش داده است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: تاس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *