اهم اخبار

مدیر عامل اتحادیه عشایر دامداران‌متحرک: تولید قراردادی، قیمت گوشت را منطقی می‌کند؛ نرخ هر کیلو دام زنده ۴۸ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه عشایر دامداران‌متحرک گفت: با پشتیبانی امور دام موضوع تولید قراردادی را مطرح کردیم تا مشکلات در حوزه دام عشایر رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضل خرم مدیر عامل اتحادیه عشایر دامداران‌متحرک، از توزیع ۲۵ هزار تن نهاده دامی در بین عشایر خبر داد و گفت: اگر فرآیند عرضه نهاده دامی هر ماه ادامه یابد، عشایر هم برای تامین ذرت و کنجاله مورد نیاز دچار مشکل نخواهند شد.

او از کاهش قیمت دام خبر داد و گفت: اگرچه در ابتدای آبان قیمت دام دچار نوساناتی شده بود، اما هم اکنون به نرخ متعادل رسیده است.

خرم قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی بازار امری دشوار است، گفت: قیمت گوشت در بازار تابع عرضه و تقاضاست، اما به طور کلی هم اکنون مشکلی در عرضه نداریم و تنها ممکن است جو روانی بر مشکلات بازار دامن بزند.

او ادامه داد: با پشتیبانی امور دام موضوع تولید قراردادی را مطرح کردیم که در صورت تحقق این کار، مشکلات در حوزه دام عشایر رفع می‌شود. بدین منظور قیمت تمام شده هر رقمی باشد، ۱۵ درصد سود برای آن لحاظ می‌شود.

خرم در پایان تصریح کرد: در تولید قراردادی قرار است نهاده مورد نیاز تامین شود و در ازای آن عرضه گوشت صورت گیرد. به عنوان مثال اگر قیمت دام زنده با تامین نهاده دولتی ۴۱ هزار تومان باشد با احتساب ۱۵ درصد سود با نرخ ۴۷ هزار تومان و هر کیلو گوشت ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *