اهم اخبار

یک مقام مسئول اعلام کرد: افزایش ۱۳ درصدی صید کیلکا در دریای خزر/ادامه صید تا پایان اسفند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول گفت: ظرف ۱۰ ماهه امسال، بیش از ۲۱ هزار تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مختار آخوندی، مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، اظهار داشت: سال گذشته، ۱۸ هزار و ۶۳۰ تن ماهی کیلکا از خزر صید شد.

وی افزود: این میزان صید، توسط ۷۴ فروند شناور در استان‌های گیلان و مازندران انجام شد که ۴۴ فروند آن مربوط به استان مازندران و ۳۰ فروند استان گیلان بوده است.

مختاری، میزان صید کیلکا در استان مازندران را ۱۵ هزار و ۸۸۰ تن عنوان کرد و گفت: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، حدود ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

آخوندی با بیان اینکه در مدت یاد شده در استان گیلان ۵۱۳۸ تن کیلکا صید شد، تصریح کرد: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد کاهش داشته است.

وی درباره قیمت ماهی کیلکا نیز اذعان داشت: امسال قیمت هر کیلوگرم ماهی کیلکا به صورت عمده فروشی برای مصارف انسانی، بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و برای مصارف پودر ماهی، بین ۱۶۰۰ تا ۱,۸۰۰ تومان است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات با اذعان به اینکه در حوزه دریای خزر برنامه توسعه صیادی نداریم، گفت: هدف سازمان شیلات در دریای خزر حفظ اشتغال موجود، ثبات بهره برداری از ذخایر و همچنین صید اقتصادی توسط صیادان است.

وی خاطر نشان کرد: صید ماهی کیلکا در دو مقطع سال در اوایل اردیبهشت و پاییز، به علت فصل تخم ریزی متوقف می‌شود ضمن اینکه امسال صید کیلکا تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *