اهم اخبار

استاندار خراسان جنوبی: زرشک بی‌دانه باید جهانی شود

بدون دیدگاه

استاندار خراسان جنوبی گفت: از جمله محصولات کشاورزی که برکت فراوانی را برای این منطقه به ارمغان آورده، زرشک بی‌دانه است و به باور متخصصان، معتمدین و مدیران می‌تواند و باید در راستای اقتدار میهن اسلامی، جهانی شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت جشنواره ملی زرشک اظهار داشت: در قاموس درخشان و سراسر افتخار میهن اسلامی، نام استان خراسان جنوبی همواره یادآور تعهد و باور قلبی مردان و زنان سختکوش و پرتلاش آن به آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامیِ ایرانِ همیشه سرافراز بوده است.

وی ادامه داد: در کنار همه موهبت‌های الهی عنایت شده به این استان زرخیز، آب و هوا و خاک غنی این دیار، شرایط بی‌نظیری را برای تولید و پرورش محصولات کشاورزی منحصر بفرد مهیا کرده، به گونه‌ای که هر کدام آنها به تنهایی می‌تواند از مهمترین محورهای توسعه و پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: چه اینکه در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، ذیل التفات ویژه ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به این استان و تاکیدات خاص آیت الله رئیسی رئیس جمهور، مدت‌هاست بخش‌های مختلف دستگاه‌های استانی با تلاشی مضاعف و با تکیه بر توان نیروی انسانی متخصص و بر پایه دستاوردهای فنی، علمی و تجربی در حوزه محصولات کشاورزی، به‌صورت هماهنگ و در یک راستای واحد به سمت استفاده از این ظرفیت عظیم در حرکتند.

وی بیان کرد: از جمله این محصولات کشاورزی که برکت فراوانی را برای بخش‌های زیادی از استان خراسان جنوبی به ارمغان آورده، زرشک بی‌دانه است که به باور متخصصین، نخبگان، معتمدین به‌ویژه مدیران و مسئولین دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف در استان خراسان جنوبی، این محصول پربار و ارزشمند می‌تواند و می‌باید در راستای اقتدار میهن اسلامی، جهانی شود.

قناعت در این پیام نوشت: خدمتگزاران صدیق و دلسوز مردم عزیز استان با رویکردی کاملا مساعدت‌آمیز و همراه، در حال ایجاد و تکمیل زنجیره‌های متعدد کاشت، داشت، برداشت و فروش این محصول در مسیر جهانی شدن یاقوت سرخ کویر هستند، از این رو در سالی که به خجستگی سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” نام گرفته، برگزاری جشنواره ملی زرشک به میزبانی خراسان جنوبی، گامی مهم و کاربردی در این مسیر و با هدف تحقق شعار سال خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدون تردید این جشنواره با ظرفیت‌سنجی مطلوب در زمانی مناسب و با امید به دستاوردهای بزرگ، پنجره‌ای به سمت فرصت‌های ملی و جهانی باز خواهد کرد و قطعا با پراکندن عطر و بوی خودکفایی و استقلال، نگاه ویژه‌ای را به سوی این محصول مهم و سایر ظرفیت‌های استان باز خواهد نمود لذا دقت، همت، حضور در صحنه، احساس مسئولیت فراگیر، همبستگی و هم‌افزایی متولیان امر و دغدغه‌مندان توسعه و آبادانی خراسان جنوبی برای برگزاری موفق و اثرگذار این جشنواره، بسیار مهم، لازم و کارآمد خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بی شک برگزاری نخستین جشنواره ملی زرشک، برگ زرینی بر صحیفه درخشان بلندآوازگی و موفقیت‌های مردم و مسئولین استان خراسان جنوبی خواهد افزود.

جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی، برای همه مردم ایران” از ۲۱ تا ۲۷ مهر امسال در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، درمیان، سربیشه و بیرجند برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاح این جشنواره امروز – پنجشنبه ۲۱ مهر – در روستای هدف گردشگری افین شهرستان زیرکوه با حضور جمعی از مسوولان کشوری، صاحبنظران و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.

خراسان جنوبی پایتخت انحصاری زرشک بی‌دانه جهان به شمار می‌رود و معرفی این محصول در سطح ملی و فراملی از اهداف برگزاری جشنواره زرشک است.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *