اهم اخبار

افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن صیفی‌جات در آبادان برداشت شد

بدون دیدگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: یک هزار و ۵۶۸ تن سبزیجات، خربزه، هندوانه، لوبیا و بامیه در این شهرستان تولید و برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، حسن دشتی نژاد  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت ماه کشت سبزیجات، صیفی جات و محصولات جالیزی به وسعت ۲۹۲ هکتار در زمین‌های زیر پوشش سه مرکز خدمات منیوحی، اروندکنار و ابوشانک انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش بیشتر این محصولات مصرف تازه خوری دارند و در بازار شهرستان به فروش می‌رسند اظهار کرد: این محصولات شامل انواع سبزیجات، خربزه، هندوانه، لوبیا و بامیه است.

دشتی نژاد همچنین از اخطار کتبی به ۱۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت حفظ زمین های کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز پس از پایش و گشت های انجام شده، ۱۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شامل ساخت و ساز بنا، دیوار کشی و پی ریزی دو روستاهای مدن و سادات شناسایی شد.

وی افزود: اخطار کتبی به صورت حضوری توسط کارشناس امور حقوقی این مدیریت ابلاغ و و به مراجع قضایی ارجاع شد.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد. بندر چوئبده در ۳۵ کیلومتری آبادان و در حاشیه رودخانه بهمنشیر قرار دارد./ایرنا

سرویس خبری: استان‌ها

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *