اهم اخبار

برنامه‌ای برای خرید توافقی خرمای استعمران نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه پارسال دولت حدود ۲۲ هزار تن خرمای استعمران را به صورت توافقی خریداری کرد، گفت: تعاون روستایی استان امسال برنامه‌ای برای خرید توافقی خرمای استعمران از نخلداران ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مدیریت تعاون روستایی خوزستان، محمدامین معین راد اظهار کرد: خرید توافقی خرمای استعمران از نخل‌داران خوزستانی توسط بخش خصوصی و کارگاه‌های بسته‌بندی خرما در حال انجام است و تعاون روستایی دلیلی برای ورود به خرید خرما ندارد.

وی با بیان اینکه پارسال دولت حدود ۲۲ هزار تن خرمای استعمران را به صورت توافقی خریداری کرد، گفت: با توجه به شرایط موجود و استقبال خوب خریداران درون و برون استانی به ویژه استان بوشهر برای خرید خرمای استعمران، خرید توافقی خرما به خوبی پیش می‌رود و پیش بینی می شود خرمای مازادی روی دست نخل‌داران خوزستانی بماند.

معین راد تصریح کرد: امسال خرید توافقی خرمای درجه یک استعمران هر کیلوگرم ۱۳۰ هزار ریال و درجه دو ۱۵درصد کمتر از بهای خرمای درجه یک تعیین شده است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به شرایط آب وهوایی و آسیب رسیدن به محصول خرمای برخی استان‌های خرماخیز کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر ناشی از بارندگی‌های موسمی بیان کرد: خوشبختانه نخیلات خوزستان تحت تاثیر باران‌های موسمی قرار نگرفتند بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به شرایط بازار، خرما استعمران خوزستان روی دست نخلداران نخواهد ماند.

وی افزود: برخی شرکت‌های تعاونی به صورت مستقل و با استفاده از منابع مالی داخلی اقدام به خرید توافقی خرما کرده‌اند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *