اهم اخبار

تشکل‌های تعاون روستایی ظرفیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی را دارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تشکل های تعاون روستایی ظرفیت بازاریابی، بازاررسانی، تنظیم بازار، صادرات و برندسازی محصولات کشاورزی را دارند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ سید محمد موسوی عصر سه شنبه در جریان بازدید از کارخانه کود تارا صنعت متعلق به اتحادیه تعاونی تولید استان کرمان افزود: از سیاست های وزارت کشاورزی در دوره جدید اتکا به استفاده همه جانبه از ظرفیت و توانمندی های تعاونی ها، تشکل ها، صنوف و سایر بخش های مسئول در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تولیدات تشکل های تعاون روستایی در اختیار کشاورزان است بر بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت این تشکل های تعاون روستایی در عرصه بازار محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است ادامه داد: این سفر را برای عملیاتی کردن سیاست های جهاد کشاورزی در این دوره بویژه برای ایفای نقش مطمئن تر، قوی تر و مسئولانه تر تشکل ها برنامه ریزی ‌کردیم تا بتوانیم در تصمیم سازی ها و سیاست گذاری و تحقق اهداف این بخش به شکل منسجم تر وارد میدان شویم. 

وی درباره کارخانه ای که از آن بازدید کرد نیز گفت: بحث تولید و تامین نهاده ها از جمله کود شیمیایی یکی از رسالت های اتحادیه ها و تعاونی های روستایی است و سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن کود ازت، فسفر و پتاس در سطح کشور استفاده می شود. 

موسوی ادامه داد: امروز شاهد بودیم اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استان کرمان کارخانه بسیار مجرب و با استانداردهای مطلوب کودهای غیرماکرو از جمله سولفات آمونیوم، مس، روی و آهن را تولید می کند که باید از این کارخانه پشتیبانی و حمایت کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: این کارخانه استان را در بحث کودهای کشاورزی خودکفا کرده است و با توجه به استانداردهایی که دارد می توانیم این محصول را در سطح کشور گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت وجود دارد با حمایت از این کارخانه نیاز کل کشور را از این طریق مرتفع کنیم. 

براساس گزارش اعلام شده در جریان این بازدید، کارخانه کود تارا صنعت متلعق به اتحادیه تعاونی تولید استان کرمان سالانه به صورت سنتی هفت هزار تن تولید دارد که با مکانیزه کردن دستگاه‌ها ظرفیت تولید به ۳۵ هزار تن در سال می‌رسد. 

تشکل‌های تعاون روستایی ظرفیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی را دارند

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *