اهم اخبار

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه: قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه همچنان ۱۳۵۰ تومان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه قیمت منطقی این محصول را سه هزار و ۶۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: در هفته‌های اخیر به طور مجدد قیمت هر قطعه جوجه یکروزه گوشتی بین یک هزار و ۲۵۰ تا یک هزار و ۳۵۰ تومان به فروش می‌رسد که ضرر تولیدکنندگان را در پی دارد.

محمدرضا صدیق پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ماه گذشته با جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیون قطعه تخم مرغ و تعدیل در تولید جوجه یکروزه قیمت این محصول اندکی متعادل شده بود که با قطع این روند به طور مجدد با افت قیمت جوجه و ضرر تولیدکنندگان روبرو شده ایم.

وی اظهار داشت: این در حالیست که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یکرزوه در سال ۹۸ با توجه به هزینه های تمام شده تولید دو هزار و ۵۵۰ تومان محاسبه شده بود اما اخیر این محصول یک سوم قیمت سال گذشته به فروش می رسد.

ضرر ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومانی جوجه یکروزه

صدیق پور اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور در بحث اپیدمی بیماری کووید – ۱۹ و کمبود نهاده های تولید، در چهارماه گذشته تولیدکنندگان جوجه یکرزوه ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان متضرر می شدند.

 دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه تصریح کرد: در حالی که با در نظر گرفتن نرخ تورم، افزایش هزینه های تولید سال ۹۹ قیمت منطقی جوجه یکرزوه حداقل سه هزارو ۶۰۰ تومان است که این نرخ به ستاد تنظیم بازار ارایه شده است.

وی گفت: اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی نیز به دلیل کمبود نهاده ها با قیمت مناسب تمایل چندانی برای تولید ندارند بنابراین هر روز شاهد کاهش قیمت جوجه یکروزه هستیم.

صدیق پور افزود: برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان جوجه یکروزه به ستاد تنظیم بازار تولید ماهانه ۱۰۰ تا ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه را پیشنهاد شد زیرا در ماه های عادی بین ۱۱۵ تا ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه یکرزوه تولید می‌شد.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار به طور مجدد در بخشنامه ای جمع آوری ۲۰ میلیون تخم مرغ  را در دستور کار قرار داده که می تواند کمکی به تولید باشد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه تصریح کرد: اکنون معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مقرر کرده تا شرکت پشتیبانی امور دام کشور نهاده های مورد نیاز یک هفته صنعت را تامین کند در صورت این اقدام به طور حتم تولید با کمترین مشکل روبرو می شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *