اهم اخبار

رئیس سازمان حفظ نباتات:خسارت آفت مگس زیتون کاهش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

‌رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری و هماهنگی سه استان زیتون خیز کشور در مبارزه با آفت مگس زیتون می‌توان خسارات احتمالی این محصول را کاهش داد.

‌به گزارش ایسنا، محمدعلی باغستانی در بازدید از روند اجرای عملیات کنترل آفت مگس زیتون در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین با اشاره به تاریخچه آفت مگس زیتون در ایران و ورود این آفت در استان‌های قزوین و گیلان و زنجان بر اهمیت همکاری این سه استان در مبارزه با این آفت در کاهش خسارات احتمالی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: هماهنگی سه استان گیلان، زنجان و قزوین در پیشگیری و مبارزه با این آفت، نقش بسزایی در کنترل و کاهش خسارت دارد.

باغستانی تصریح کرد: هم‌اکنون هشت اکیپ توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در منطقه مستقر شده و با همکاری باغداران منطقه امید است امسال نیز همانند سال گذشته شاهد بروز خسارت نباشیم.

عباس علیخانی – مدیر سازمان جهاد کشاورزی قزوین – نیز در این بازدید در خصوص زمان شروع مبارزه با این آفت و وجود ایستگاه‌های پیش‌آگاهی و رصد آماری ایستگاه‌ها و برگزاری همایش مگس زیتون با همکاری بخشداری طارم سفلی مطالبی ارائه کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۵۰ هکتار از باغات زیتون بخش طارم سفلی به روش بیت اسپری (طعمه پاشی) شده است.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: ۱۲۰ هزار کارت زرد به‌صورت نیم بهاء جهت نصب در باغات توزیع‌شده که از این تعداد ۶۰۰ هکتار از باغات منطقه را پوشش می‌دهد.

علیخانی از باغداران خواست برای مبارزه با آفت مگس زیتون با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *