اهم اخبار

رئیس شورای ملی زعفران مطرح کرد: زعفران ایرانی به اسم «افغان زعفران» به بازارهای جهانی صادر می‌شود+ویدئو

بدون دیدگاه

محسن احتشام با انتقاد از اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه بر صادرکنندگان گفت: نباید گذاشت محصول زعفران به سرنوشت صادرات فرش دچار شود؛ امروز زعفران ایرانی به اسم «افغان زعفران» به بازارهای دنیا صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران گفت: مادامی که تصمیمات خلق‌الساعه برای صادرکنندگان گرفته می‌شود و صحبت‌های کارشناسی آنها مبنای تصمیم گیری قرار داده نشود باعث ایجاد تراز منفی صادرات می‌شود.

احتشام بیان کرد: به جای تسهیل روند بازگشت ارز حاصل از صادرات، سختگیری صورت می‌گیرد که به واگذاری بازارهای صادراتی به رقبا می‌انجامد.

مدیرعامل تروند زعفران گفت: بخش زیادی از زعفران ایرانی به افغانستان صادر می‌شود و از آنجا با نام افغان زعفران به بازارهای جهانی صادر می‌گردد.

وی در ادامه افزود: این مشکلات ناشی از فشاری است که‌ تحریم‌های خارجی و تحریم‌های واردی بر صادرکنندگان وارد آورده است و باید مراقب بود تا سرنوشت دو محصول استراتژیک زعفران و پسته به سرنوشت فرش دچار نشود زیرا پسته و زعفران معیشت عده زیادی از حاشیه نشینان کویر را نیز تامین می‌کند.

محسن احتشام اظهار کرد: باید نگاه اقتضایی به بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم و با تجدید نظر در قوانین پیمان سپاری ارزی، راه حل‌هایی پیش روی صادرکنندگان قرار داد تا با وجود محدودیت‌ها بتواند ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی بازگردانند.

منبع: اتاق ایران

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *