اهم اخبار

راهنمای اتاق بازرگانی بین‌المللی پیرامون تعارض منافع به موسسات تجاری

بدون دیدگاه

براساس اعلام مریم فدایی، معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، سند راهنمای اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) پیرامون تعارض منافع به موسسه‌های تجاری توسط کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران ترجمه و منتشر شد. این کتاب در سایت اتاق تهران برای مطالعه فعالان اقتصادی در دسترس قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران در ادامه دستورکار ترجمه و انتشار عمومی اسناد بین‌المللی در حوزه حکمرانی تشکل‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی، سند «راهنمای اتاق بازرگانی بین‌المللی پیرامون تعارض منافع به موسسه‌های تجاری» را منتشر کرد.

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق تهران این اقدام را در راستای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف کمیسیون حکمرانی با تاکید بر دو محور اصلی برنامه یعنی توانمندسازی سازمانی، شفافیت و تعارض منافع و ترجمه و تدوین و به‌روزرسانی استانداردهای ملی و بین‌المللی حکمرانی توصیف کرد.

مریم فدایی گفت: محورهای عملکرد کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران در سال جاری، علاوه بر ترجمه و تدوین و به‌روزرسانی استانداردهای ملی و بین‌المللی حکمرانی، پیگیری استانداردهای مبارزه با فساد در تعامل با اعضا، دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، ایفای نقش اساسی در عرصه مبارزه با فساد در سطح ملی، اطلاع‌رسانی و آموزش اعضای اتاق پیرامون پیاده‌سازی اصول حکمرانی سازمانی در شرکت‌ها، توانمندسازی سازمانی، شفافیت و تعارض منافع تعیین شده است.

او افزود: کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران در دوره‌های پیشین نیز به همت آقای فروزان‌فرد، رئیس این کمیسیون، ترجمه و چاپ دو سند تهیه شده توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی با عناوین اصول حکمرانی برای تشکل‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی و اصول مبارزه با فساد برای تشکل‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی را انجام داده بود که در سایت اتاق تهران موجود است.

فدایی تاکید کرد: سند تازه ترجمه شده نیز که راهنمای اتاق بازرگانی بین‌المللی پیرامون تعارض منافع به موسسات تجاری نام دارد در کنار دو سند قبلی، از اسناد ارزنده اتاق بازرگانی بین‌المللی محسوب می‌شود که ترجمه و برای استفاده در اختیار عموم قرار گرفته است. کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران تلاش کرده است گام‌های موثری در راستای ارتقای آگاهی و نهادینه‌سازی مفهوم حکمرانی سازمانی به منظور عملکرد اثربخش، نظارت مسئولانه و رفتار اخلاقی در جهت تامین انتظارات ذی‌نفعان متعدد بنگاه‌ها یا فعالیت‌های اقتصادی بردارد.

معاون امور کمیسیون ها و هیات نمایندگان اتاق افزود: ترجمه این سند در نهمین دوره همایش مبارزه با فساد در آذرماه ۱۴۰۲ در راستای بهره‌گیری از نقطه نظرات کارشناسان، نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه ارائه و پس از جمع‌بندی با هماهنگی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی آماده چاپ و ارائه به فعالان اقتصادی و تشکلی و تمامی علاقمندان حوزه حکمرانی سازمانی شد.

دریافت سند راهنما:

https://service.tccim.ir/journal?pid=218&cat=3

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *