اهم اخبار

مدیرعامل صنایع غذایی گیلانی: قوانین دست‌وپاگیر صادرات حذف شود+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امیررضا گیلانی گفت: با وجود قوانین دست‌وپاگیر اعطای وام و نامگذاری شعار سال مشکلات صادرکنندگان را رفع نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، امیررضا گیلانی مدیرعامل صنایع غذایی گیلانی در حاشیه سی‌امین نمایشگاه ایران اگروفود در خصوص فعالیت این شرکت به خبرنگار ما گفت: تن ماهی، غذای آماده از قبیل قرمه‌سبزی، قیمه بادمجان و فسنجان و حدود ۴۰ مورد میوه‌های یخ زده و ۵۰ مدل غذای آماده از تولیدات صنایع غذایی گیلانی است. و اهم فروش در صادرات است.

گیلانی ضمن اشاره به اینکه حدود ۹۰درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود، افزود: کشورهای اروپایی، استرالیا، آمریکا و کانادا هدف های صادراتی شرکت صنایع غذایی گیلانی هستند و همچنین با اخذ نمایندگی در شهرهای مختلف قصد فروش بیشتر محصولات خود در ایران را داریم.

وی مشکلات انتقال ارز، بسته بودن ال‌سی و قطع روابط مالی را از چالش‌های صنعت برشمرد و گفت: جابه‌جایی پول کاری مخاطره آمیز است مخصوصا اگر منشا ایرانی بودن پول مشخص شود، منجر به از دست رفتن آن می‌گردد.

این صادرکننده در ادامه بیان کرد: از دیگر مشکلات موجود رفع تعهد ارزی است که تمام صادرکنندگان با آن مواجه هستند. اگر رفع تهعد ارزی صورت نگیرد حساب‌ها و کارت بازرگانی توقیف می‌شود و به عنوان یک صادرکننده ارزی در دست ما نیست و صرافی‌ها پول به حساب ما می‌ریزند.

این فعال صنعت غذا پیشنهاد کرد: قوانین دست و پاگیر از صادرات برداشته شود، اعطای وام و نامگذاری شعار سال مشکلات صادرکنندگان را رفع نمی‌کند، صادرکنندگان نیاز به حمایت ندارند و توانایی حل مشکلاتشان را دارند.

امیررضا گیلانی در پایان ارائه خدمات در نمایشگاه اگروفود ایران را با نمایشگاه‌های گلفود دبی و آنوگا آلمان مقایسه نمود و گفت: ارائه خدمات در این نمایشگاه ضعیف و یافتن غرفه‌ها برای بازدیدکنندگان نمایشگاه دشوار است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *