اهم اخبار

رونق بازار تخم مرغ به دنبال گرانی سایر محصولات پروتئینی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۱۸ هزار و ۲۰۰ تا ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است

او افزود: بنابر آخرین آمار قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ با احتساب سود مرغدار ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان است که با این وجود تولیدکننده سودی عایدش نمی‌شود.

نبی پور ادامه داد: مرغداری که پولت ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان و جوجه ۱۶ تا ۱۷ هرار تومان خریداری می‌کند، با این وجود در فروش متضرر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به آینده تولید تخم‌مرغ بیان کرد: آینده تولید به بازار بستگی دارد، اما با استمرار این روند، مرغدار توان جوجه ریزی ندارد.

نبی پور تولید ماهانه تخم مرغ را ۸۳ تا ۸۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: براین اساس متوسط تولید روزانه تخم مرغ ۲ هزار و ۷۰۰ تن است که با این وجود کسری در تامین نیاز کشور نداریم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: بنابر آمار از اسفند سال گذشته تا خرداد، مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ ۴ هزار تومان زیان کردند که با احتساب تولید روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تن محصول، زیان مرغدار بسیار چشمگیر است.

به گفته او، با توجه به اثر کالای جایگزین و گرانی سایر محصولات پروتئینی، سرانه مصرف تخم مرغ بالا رفته که این موضوع هم بر نوسان قیمت تخم مرغ اثر گذار است.

نبی پور قیمت هر شانه تخم مرغ در میادین را ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت تخم مرغ در مغازه ملاک نیست چرا که فروش مغازه دار به قدری نیست که عرضه محصول برایش سود داشته باشد و به عبارت دیگر مغازه دار حداکثر ۲ کارتن معادل ۱۲ شانه می‌آورد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان درباره آخرین وضعیت تامین نهاده دامی تصریح کرد: نهاده دامی کماکان در حال تامین است و در شرایط فعلی بارگیری و کیفیت نهاده مشکل اصلی مرغدار به شمار می‌رود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *