اهم اخبار

سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود که سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید معین گفت: بنابر آمار امسال ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری شد که مجموع میزان سن زدگی ۷ هزار تن بالای ۲ درصد است.

به گفته او، سال گذشته از مجموع ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خرید، میزان سن زدگی‌گندم ۳۸ هزار تن بود که میزان سن زدگی امسال در مقایسه با سال قبل ۵ برابر کاهش داشته است.

معین می گوید: سن گندم  یکی از مهم ترین آفت غلات است که برای سال آینده پیش بینی می شود در سطح ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه این آفت صورت گیرد. هر چند جمع بندی نهایی در اواخر اسفند بسته به وضعیت سبز مزارع و شرایط جوی صورت می گیرد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: سال گذشته در ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن گندم در مزارع صورت گرفت که خوشبختانه از لحاظ تامین سم‌ مشکلی نداریم.

با توجه به آنکه تدارکات تامین سموم در حال انجام است، پیش بینی می شود که مشکلی برای مبارزه نداشته باشیم. همجنین قیمت سموم تابع نرخ ارز است و در صورت تغییر ارز، قیمت سم افزایش می یابد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *