اهم اخبار

قیمت مواد غذایی در هلند افزایش یافت

بدون دیدگاه

داده‌های منتشر شده توسط آمار هلند (CBS) نشان می‌دهد که قیمت مواد غذایی در هلند در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ۱۵٫۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از راشاتودی؛ داده‌های منتشر شده توسط آمار هلند (CBS) نشان می‌دهد که قیمت مواد غذایی در هلند در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ۱۵٫۷ درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در نوامبر نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۹٫۹ درصد افزایش داشت. کارشناسان خاطرنشان می کنند که نان، غلات، گوشت و لبنیات به ویژه در افزایش قیمت نقش داشته اند.

بر اساس شاخص هماهنگ شده قیمت مصرف کننده اروپایی (HICP)، خدمات و کالاهای مصرفی در این کشور در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۱٫۳ درصد گران‌تر بوده است.

شرکت خدمات مالی هلندی رابوبانک در آخرین گزارش سه ماهه خود تخمین‌های خود را در مورد “بازیابی چشمگیر” پس از توقف رشد در سه ماهه سوم کاهش و اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال‌های آینده به سختی رشد خواهد کرد.

پس از رشد انتظاری ۴٫۲ درصدی در سال جاری، تحلیلگران عملکرد ضعیفی را برای اقتصاد هلند با رشد ۰٫۶ درصدی در سال آینده پیش‌بینی کردند چون احتمالا تولید ناخالص داخلی ۱ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *