اهم اخبار

نماینده دامغان در مجلس: روش خرید محصولات کشاورزی اصلاح می‎‌شود/ تقویت مشارکت کشاورزان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب طرح اصلاح خرید محصولات کشاورزی از طرح‌های مجلس است، گفت: در طرح جدید کشاورزان هم برای قیمت نظر خواهند داد.

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تصویب طرح اصلاح خرید محصولات کشاورزی اولین طرح پایه‌ای مجلس یازدهم بوده که با تصویب این طرح مجلس یازدهم به سمت جنگ بی عدالتی فقر و غنا می‌رود، تاکید کرد: با تصویب این طرح دیگر شورای اقتصاد مسئول قیمت گذاری محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی است و پس تصویب نهایی این طرح از سوی شورای نگهبان با این وزارتخانه است که نقش اساسی در قیمت گذاری محصولات کشاورزی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در قانون جدید این طرح افراد خبره در بخش کشاورزی و تعدادی افراد صاحب نظر در شورای نگهبان عضویت خواهند داشت و نقش مهم در بحث قیمت گذاری محصولات کشاورزی به ویژه گندم خواهند داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امسال و در سال زراعی جاری در فروش گندم به دولت برداشت ۱۳ میلیون تنی محصول و فروش هشت و نیم میلیون تنی به دولت بود که دلیل آن قیمت تعیینی دولت و اذعان کشاورزان به ضرر محسوب می‌شود.

علیزاده برمی با بیان اینکه یکی از امتیازات طرح جدید این است که سازمان برنامه و بودجه موظف شده از سال آینده به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار خرید محصول کشاورزی (گندم) را تأمین تا به صورت روزانه به کشاورزان پرداخت شود، ابراز داشت: با تصویب طرح اصلاح خرید محصولات کشاورزی قوانین مغایر این طرح که در گذشته وجود داشت حذف شد.

وی افزود: قیمت خرید گندم از سال آینده نباید هر کیلو کمتر از ۵۰ هزار ریال باشد ولی متأسفانه امسال دولت که قیمت خرید گندم را هر کیلو ۴۵ هزار ریال تعیین کرده بود و از کشاورزان هر کیلو ۴۰ هزار ریال خرید کرد یعنی پنج ریال کمتر از قیمت تعیین شده که کشاورزان نیز از این کار دولت متضرر شدند.

نماینده دامغان در مجلس گفت: از سال آینده مسئول قیمت گذاری محصولات کشاورزی (گندم) باید به تصویب شورای اقتصاد با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی طبق قانون جدید تصویبی مجلس شورای اسلامی برسد و قانون قبلی ملغی تلقی می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *