اهم اخبار

گندم تولیدی کشاورزان به هر میزان از سوی دولت خریداری می‌شود

بدون دیدگاه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان در سال جاری تا پایان فصل برداشت به هر میزان که گندم تولید کنند، محصول آنها از سوی دولت خریداری می‌شود.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی با حضور نمایندگان اتحادیه‌های صنف و صنعت مصرف کننده آرد، با اشاره به خرید بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تا امروز از کشاورزان، تاکید کرد: کشاورزان در سال جاری تا پایان فصل برداشت به هر میزان که گندم تولید کنند، محصول آنها از سوی دولت خریداری می‌شود.

وی افزود: برداشت گندم اکنون در مناطق غرب و شمال غرب کشور در حال انجام است و دولت در راستای حمایت از تولید داخلی و حفظ امنیت غذایی، برای تأمین نقدینگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان مصمم است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:صنف و صنعت برای تأمین آرد مورد نیاز خود می‌توانند در قالب «کشت قراردادی» که مورد تایید وزارت جهادکشاورزی هم هست، کاشت هر نوع گندم مورد نظر خود را به کشاورزان اعلام و محصول را به موقع خریداری کنند.

وی تصریح کرد: روند میزان خرید نشان می‌دهد تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم با رشد حدود ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته از کشاورزان خریداری شود.

 

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *