اهم اخبار

خوزستان رکورددار تولید گندم و چغندرقند در کشور است

بدون دیدگاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این استان با وجود خشکسالی، سیل و طوفان، رکورددار تولید گندم و چغندرقند پاییزه در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ مجید نبی‌پور بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲, ۵۳۵ هزار هکتار از مزارع آبی و ۲۱۹ هزار هکتار از مزارع دیم استان خوزستان به کشت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک اختصاص یافت.

وی اظهارکرد: حدود یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن دانه طلایی گندم با همت بلند کشاورزان خوزستانی و تلاش شبانه‌روزی محققان، مروجان و همه دست‌اندرکاران خریداری شود تا استان خوزستان بار دیگر رکورددار خرید تضمینی گندم در کشور باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: چغندرقند پاییزه یکی دیگر از محصولات مهم پاییزه خوزستان است که در سطح ۲۰ هزار ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان توسط ۱۴ کارخانه کشت و با پایان برداشت حدود یک میلیون و ۳۷۵ هزار تن چغندرقند پاییزه تولید شد که رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۱ هزار تن چغندرقند پاییزه از سطح مزارع خوزستان برداشته شده است.

نبی‌پور اظهارکرد: کشاورزی قراردادی از جمله مواردی بود که به عنوان عاملی برای تسهیل و تامین هزینه‌های تولید و آرامش خاطر تولیدکنندگان از خرید محصول تولیدی در سطح ۲۴۴ هزار هکتار از مزارع استان به اجرا درآمد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: با پایان برداشت محصول کلزا، ۶۱ هزار و ۶۶۷ تن از این دانه روغنی از کشاورزان خریداری و رتبه دوم کشور در تولید این محصول کسب شد.

وی میزان کلزای تولیدی خوزستان در سال گذشته را ۳۱ هزار تن اعلام کرد.

سالانه حدود ۱۷/۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *