اهم اخبار

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تروند زعفران قائن : دولت از نظر و مشورت فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در صدور بخشنامه های صادراتی استفاده کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس محسن احتشام گفت: متاسفانه دولت از نظر و مشورت فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در صدور بخشنامه های صادراتی استفاده نمی کند و در صورت استفاده از نظرات و اخذ تصمیمات استراتژیک در برهه ی فعلی می توان از تهدید ، فرصت ساخت و اقدام به ارزآوری کرد.

 

مهندس محسن احتشام در حاشیه برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران در کفتکو با اگروفودنیوز در خصوص لزوم  شرکت در   نمایشگاههای صنایع غذایی گفت : حضور در نمایشگاهها با اهداف و ماموریت خاصی برای هر شرکت است  کروه صنایع غذایی تروند نیز همیشه در نمایشگاههای بین المللی و داخلی حضور فعال داشته خصوصا نمایشگاههای بزرگ دنیا نظیر سیال ، آنوگا و…

وی افزود: متاسفانه با توجه به مسایل پیش آمده  امسال هیچ یک از شرکتهای ایرانی نتوانستند در نمایشگاه سیال پاریس  بر خلاف اصول حقوق تجارت بین الملل شرکت کنند .

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تروند زعفران قائن افزود : اعتقاد ما بر این است که عصر امروز، عصر بازاریابی و فروش است که حد و مرز ندارد و الفبای آن شناسایی و شناساندن است که منجر به تقاضا می شود .

مهندس احتشام افزود : از آنجا که نمایشگاهها محل خوبی برای شناسایی و شناساندن است و دو طرفه است قطعا” حضور در این نمایشگاهها می تواند در بحث ماموریت بنگاهها در فلسفه بازاریابی و هم نشان دادن توانمندیهای کشور علی الخصوص در صنعت غذا که دارای رتبه ی جهانی است تاثیر بالایی داشته باشد ، گروه تروند نیز در هفدهمین نمایشگاه شیرینی شکلات در دو بخش حضور داشته که یک زنجیره ی ارزش را به معنای واقعی تکمیل کرده است .

محسن احتشام ادامه داد : گروه صنایع غذایی  ما از بخش های  تولید، فرآوری، بسته بندی  می باشد . در حال حاضر در شرکت مینای سرخ شرق برای بسیاری از شرکتهای بزرگ در سراسر کشور هم لفاف تولید می کند این است که زنجیره ی ارزش تکمیل می شود .

مدیرعامل شرکت مینای سرخ شرق افزود :صنعت چاپ کشور در حال حاضر با کمبود کاغذا و مقوا مواجه شده که این شرکت با  چاپهای OPP , OPT بسته بندی های شیک تر  و مقرون به صرفه تری را به بازار عرضه کرده است که در این زمینه صادرات خوبی هم داشته است .

 

مهندس احتشام افزود :علاوه بر بخش بسته بندی ، برند تراوند نیز در نمایشگاه شیرینی شکلات به عرضه آبمیوه های طبیعی ( آب زرشک ، آب انار )  ، نوشیدنی های زعفرانی که برای اولین بار در جهان عرضه شده است حضور داشت که محصولات سلامت محور محسوب شده برای اقشار جامعه مفید است . کار دیگری که صوت گرفته تولید نوشیدنی با  بسته بندی جدید محصولات جذاب و سلامت محور برای کودکان است  که کودکان نیز راغب به مصرف محصولات سالم شوند. استقبال از محصولات تراوند بی نظیر بوده به طوریکه خط تولید این شرکت پاسخگوی  متقاضیان نیست و این تنها به دلیل کیفیت بالای محصولاتمان است .

 

احتشام در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت : ما در گروهمان توانستیم فرصتهای شغلی خوبی را در یک استان محروم ( خراسان جنوبی) بدست بیاوریم و سیاست ما بر اینست که از سود واحدهای سود ده ، واحد دیگری  برای اشتغال جوانان راه اندازی کنیم و استرتژی اهدافمان اشتغال است.

بعنوان مثال از سود حاصل از زعفران بزرگترین مرکز صنعت چاپ را در کل خراسان بوجود آوردیم که نظیر آن در کشور وجود ندارد. به نظرم این تفکر باید الگو باشد ، اشتغال زایی فرهنگ شود تا به سوی  فقر زدایی و محرومیت زدایی برویم.

 

 

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی در خصوص وضعیت فعلی اقتصادی ، نوسانات ارزی و تحریم های یکجانبه آمریکا گفت  : وضعیت فعلی بوجود آمده برای تولید و صادرات هم یک فرصت  است و هم یک تهدید . فرصت از این نظر که قدرت نفوذ صادرکنندگان و ورود به بازارهای جهانی را تسهیل کرده ،می توان صنعت و تولید را رشد و گسترش دهیم  باعث احیای آن شویم ، بازار گسترده تر می شود و از رکودی که می گفتیم خارج شویم و این واقعا فرصت خوبی برای بازارهای جهانی است اما تهدیدی که با آن مواجهیم برای بخشنامه های شبانه است که مرتب و به یکباره صادر می شود و این بخشنامه ها برای صادرکننده و بخش ارزآوری یک نقطه تاریک است . احتشام افزود : بخشنامه هایی که مصوب و ابلاغ می شود باید شدنی باشند ، روش های برگشت ارز را با بخش خصوصی و صادرکننده ها در میان بگذاریم  چرا که این قشر راههای برگشت ارز را خوب می شناسند و در شرایط فعلی هم صادرکنندگان به نحوی در حال دور زدن تحریم ها هستند تا بتوانند ارزشان را بگردانند .

 

وی افزود : تمام فعالان اقتصادی در برگشت ارز خود را موظف می دانند و این را یک دین و تعهد ملی می دانند اما چگونه ؟ مهم روش هایی است که با بخش خصوصی  مشورت شود ، صادرکنندگان از دولت این را می خواهند که این بخشنامه ها قابل اجرا باشد اما در حال حاضر این تصمیمات استراتژیک نیست یعنی در  فضای عملیاتی و تصمیماتی نست که بتواند فرموله کند ودر راه کسب و کار به کار گرفته شود و صادرکنندگان دچار چالش نشود و بتواند اهدافی نظیر اشتغال ، ارزآوری حمایت شوند و به سمت توسعه اقتصادی حرکت کنیم.

درحال حاضر متاسفانه نظر بخش خصوصی کمتر مورد توجه  قرار میگیرد ، این درحالیست که در هفته دولت مقام معظم رهبری توصیه کردند نظرات بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *