اهم اخبار

مدیرعامل شرکت لبنیات برکه در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: تامین سرمایه در گردش چالش اصلی واحدهای تولیدی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محسن میری گفت: باید زمینه مشارکت مردم در تولید فراهم شود که سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی تامین و جهشی در تولید و اشتغال ایجاد گردد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محسن میری مدیرعامل شرکت لبنیات برکه به خبرنگار ما گفت: در سال جاری با توجه به سیاست انقباضی بانک‌ها در بخش تولید، چالش بزرگی در تامین سرمایه در گردش وجود خواهد داشت.

میری بیان کرد: با توجه به عدم رقابت در بازارهای صادراتی، تعرفه های گمرکی و همچنین چالش انتقال ارز در کشورهایی چون عراق و عمان، باید تمام تمرکز در بازار داخلی گذاشته شود.

وی گفت: با کاهش قدرت خرید اقشار جامعه و رقابت زیاد در بازار داخلی، چالش‌های متعددی در تولید پیش بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت لبنیات برکه افزود: در این شرایط سخت اقتصادی قانون‌های غیر کارشناسی مالیاتی که به صورت روزانه مصوب و ابلاغ می‌شود نفس تولید کنندگان در صنعت غذا را گرفته و بیشتر شرکت‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

وی اظهار کرد: پنیر پیتزا جز سبد کالای اساسی محسوب نمی‌شود، در اولویت خرید مردم قرار ندارد و فروش این محصول دشوار شده است. اکثر تولیدکنندگان با بحران مواجه هستند و در این مقطع سخت انتظار کمک از سمت دولت دارند ولی قرار دادن این کالا در سبد کالاهای آسیب رسان نهایت ظلم به این صنعت خواهد بود.

میری با بیان این موضوع که این اختلاف نظر بین سازمان استاندارد و سازمان غذاو دارو است، خاطرنشان کرد: پنیر پیتزا فقط از نظر سازمان استاندارد محصول آسیب رسان محسوب می‌شود، حال آنکه در تولید این محصول هیچ گونه مواد نگهدارنده مصرف نمی شود.

این فعال صنعت غذا عنوان کرد: در این اختلاف نظر یک صنعت در معرض آسیب جدی قرار گرفته است و از مسولین مرتبط با این قضیه خواستاریم که هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند در غیر اینصورت این صنعت محکوم به شکست خواهد بود.

محسن میری در پایان گفت: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است، باید زمینه مشارکت مردم در تولید فراهم شود به صورتی که با این مشارکت سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی تامین و جهشی در تولید و اشتغال ایجاد گردد که قطعا با راهکارهای کارشناسی می‌توان به شعار سال جامه عمل پوشاند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *