اهم اخبار

“مزیت رقابتی، مدیریت پایدار ، رهبری بازار و تعهدات این مجموعه در ایجاد ارزش مشترک ” خط مشی نستله در رسیدن به ((بهبود زندگی مردم ))

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در بازدید صورت گرفته از کارخانه نستله  که برای اولین بار پس از ۱۵ سال حضور در کشور ایران ، این کارخانه میزبان خبرنگاران از خبرگزاریها و سایتهای خبری تحلیلی حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی کشورمان بود .

 

به گزارش اگروفودنیوز– شرکت نستله ایران نمونه ای  موفق و پیشرو در تغذیه، سلامتی و تندرستی در جهان است که ۱۵۰ سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. نستله در سال ۱۳۸۰ فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرد. در سال ۱۳۸۲ با احداث کارخانه محصول NESTLÉ CERELAC® در استان قزوین، به تولید مستقیم این محصول در ایران پرداخت. در سال ۱۳۸۶ نیز با گسترش فعالیتش، کارخانه تولید شیر خشک NESTLÉ NAN® را در استان قزوین احداث کرد. در سال ۱۳۸۷ نیز با سرمایه‌گذاری در صنعت آب معدنی، NESTLÉ PURE LIFE® را نیز به بازار ایران عرضه کرد. در حال حاضر تعداد کارکنان شرکت نستله در جمهوری اسلامی ایران به حدود ۹۰۰ نفر می‌رسد و این شرکت همچنان در پی توسعه، پیشرفت، افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای تولید ملی در کشور است. در حال حاضر، ۱۱ برند از محصولات نستله در ایران در گروه‌های مختلف غذایی و آشامیدنی در دسترس مصرف‌کنندگان است .

در جریان بازدید از کارخانه  “فیصل هارون” مدیرکارخانه نستله ایران در نشست خبری با خبرنگاران به فعالیت های این مجموعه جهانی در استان قزوین پرداخت و به روند شکل گیری نستله ایران اشاره کرد و گفت : نستله تاکنون در ایران ۱۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام داده و قرار است تا دو سال آینده کار خود را توسعه دهد و ۳۰میلیون دلار دیگر به این سرمایه گذاری اضافه کند. فیصل هارون اظهار کرد: ارزش فروش این شرکت در سال۲۰۱۶ معادل ۱۵۰میلیون دلار بوده است و ارزش درآمد این شرکت در یک سال حدود ۱۷۵میلیون دلار برآورد می‌ شود. روند توسعه شرکت نستله ایران متوقف نمی‌شود و ما تاکنون در محصول سرلاک ۹۰درصد و در محصول شیرخشک ۵۰درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌ایم و در زمینه صادرات غذای کودک به کشورهای منطقه نیز پیشرو هستیم.

فیصل هارون اظهار کرد: ارزش فروش این شرکت در سال۲۰۱۶ معادل ۱۵۰میلیون دلار بوده است و ارزش درآمد این شرکت در یک سال حدود ۱۷۵میلیون دلار برآورد می‌ شود.

فیصل هارون اضافه کرد: تمرکز نستله ایران صرفا بر کیفیت نیست و به همه‌ انسان‌ ها و خانواده‌ ها و در نهایت به محیط زیست ایران و سلامت سیاره زمین نیز توجه دارد که در همین راستا با راه اندازی پروژه “رایز”، هم اکنون شیر تازه مورد نیاز کارخانه را با استفاده از دامداری‌ های بزرگ ایران که شامل ۳۵هزار راس گاو می شود، تامین می‌کنیم.

 

فیصل هارون افزود: بهره‌ وری منابع آبی را نیز به ۵۰درصد و دور ریز و دفن پسماندها را به صفر رسانده ایم که این موارد از افتخارات بزرگ ما در نستله ایران به شمار می‌ رود.

 

سه اولویت شرکت نستله ایران در حوزه نیروی انسانی، کارکنان، اعتماد و رشد آن‌ها است و به همین علت بر سلامت و رفاه کارکنان بسیار توجه داشته‌ایم، ما همچنین به جذب افراد با مشکلات جسمی نیز توجه کرده‌ ایم و هم اکنون ۱۰نفر از معلول‌ های جسمی نیز در نستله مشغول به کار هستند و در برنامه ما این است که ۵% از نیروهای نستله ایران را تا سال۲۰۲۰ به معلول‌ها اختصاص دهیم.

 

“علیرضا سرابچی” مدیر ارتباطات و بازاریابی شرکت نستله ایران که برنامه بازدید خبرنگاران را ترتیب داده بود هم در این نشست با بیان برنامه ها و اهداف نستله جهانی و نستله ایران افزود: اکنون ۳۵محصول از ۲۰۰۰محصول نستله جهانی در ایران عرضه می شود و تا ۱۵ماه آینده تولید نسکافه و محصولات کمک آشپزی مگی نیز خط تولیدش در ایران راه اندازی می شود.

 

گزارش از : مهندس محسن فتحعلیان

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *