اهم اخبار

وزارت جهادکشاورزی: پرداخت بیش از۹۰درصد تسهیلات با ضمانت کشاورزان/فقط میوه های گرمسیری وارد می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بانک کشاورزی برای دسترسی آسان و راحت کشاورزان و روستاییان بیش از ۹۰ درصد تسهیلات را با ضمانت خود کشاورزان پرداخت کرده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، در واکنش به اظهارات خلاف واقع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درمناظره تلویزیونی امروز، تاکید کرد: دولت یازدهم برای ارائه خدمات بیشتر به روستاییان و کشاورزان، سرمایه بانک کشاورزی را از ۱۸هزار میلیارد ریال (۱۸۰۰ میلیارد تومان) در سال ۹۲ به ۶۰ هزار میلیارد ریال (۶۰۰۰ میلیارد تومان) افزایش داده است.
این اطلاعیه می افزاید: این افزایش بیش از سه برابری سرمایه بانک مرکزی را قادر کرده است که نقش آفرینی بیشتر در محیط روستایی و کشاورزی داشته باشد.
براین اساس برای دسترسی آسان و راحت کشاورزان و روستاییان بیش از۹۰ درصد تسهیلات با ضمانت خود کشاورزان پرداخت شده است.

** واردات میوه فقط برای شب عید انجام شد
این وزارتخانه همچنین درباره اظهارات حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی درباره واردات میوه تاکید کرد: این وزارتخانه برای تامین میوه شب عید امسال، که به دلیل سرماویخ زدگی مرکبات شمال انجام شد، ۵۰ هزارتن مرکبات وارد کشور کرد.
در این اطلاعیه یادآور شده است که در طول ۸ سال فعالیت دولت قبلی (نهم و دهم) یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع مرکبات به کشور وارد شده است.

** اولویت دولت حمایت از تولید داخلی محصولات کشاورزی است
این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: بجز میوه های گرمسیری مانند موز و انبه که در داخل تولید نمی شوند و در ۳۰ سال گذشته واردات آن آزاد بوده و به کشور وارد شده اند، در این دولت به منظور حمایت از تولید داخلی واردات میوه ممنوع بوده است.
بر این اساس برای نخستین بار در این دولت سیاست بازار در ازای بازار برای حمایت از تولیدات داخلی اتخاذ شد و در اجرای آن واردات موز به صادرات سیب تولید داخل محدود شد و به صادرات بیش از ۳۵۰ هزار تن سیب مازاد کشور کمک کرده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *