1

توافق قریب الوقوع دامداران و صنایع لبنی بر سر قیمت خرید شیر خام

[heading]یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی معتقد است که به زودی خبرهای خوبی از این صنعت منتشر خواهد شد.[/heading]
معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی از توافق قریب الوقوع دامداران و صنایع لبنی که بیش از یک سال بر سر قیمت خرید شیرخام اختلاف داشتند، خبرداد.
به گزارش خبرگزاری موج، دکتر حسن رکنی گفت: صنایع لبنی و دامداران را به هیچ عنوان از هم جدا نمی دانم و هر دو مانند حلقه زنجیر به هم متصل هستند که منافع شان مشترک است؛ درست همانند زنجیره تولید در بخش طیور.
رکنی با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت ۱۴۴۰تومان برای خرید شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار به تصویب رسید اما بنا به دلایلی اجرایی نشد، افزود: ما به دنبال این هستیم که قیمت به صورت منطقی تعیین و اجرا شود البته به شرطی که منافع هیچ کدام از طرفین به خطر نیفتد.
معاون وزیر در امور تولیدات دامی اظهار کرد: اخیرا اتفاق های خوبی در راستای توافق صنایع لبنی و دامداران افتاده و این دو طی جلساتی به نتایج مثبتی رسیده اند و امید می رود که توافق نهایی در آینده ای نزدیک اعلام شود.
این مقام مسئول اعتقاد داشت که باید مدیریت دامداری ها به گونه ای پیش رود که دامداری ها هم بتوانند در بخشی از کارخانجات لبنی ذی سهم باشند.
رکنی در پاسخ به این سوال که از نظر شما به عنوان عضو هیات مدیره صنایع شیر ایران، سود صنعت شیر چقدر تخمین زده می شود؟ گفت: از نظر سود، هر کارخانه ای فاکتورهای مخصوص به خودش را دارد. بنابراین اکنون نمی توانم عددی را اعلام کنم اما در واقع همانطور که دامداران با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند، صنایع لبنی نیز خالی از مشکل نیست.