1

رئیس اتاق بازرگانی ایران: سال گذشته محصولات کشاورزی به ۲۸ کشور اروپایی صادر شد

سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی ایران ۱۵ درصد و سهم صنایع غذایی از کل صنعت ایران ۱۶ درصد است و سال گذشته جمهوری اسلامی ایران توانست محصولات خود را به ۲۸ کشور اروپایی صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق ایران در دیدار با وزیر کشاورزی و صنایع غذایی ایتالیا با اشاره به روابط قدیمی دو کشور گفت: تغییرات دولت‌ها در تهران و رم خللی در روابط ایران و ایتالیا در سال‌های گذشته ایجاد نکرد و در زمان تحریم‌ها جمهوری اسلامی بالاترین روابط تجاری را در میان کشورهای اروپایی با ایتالیا داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه اظهار داشت: انتظار می‌رود قراردادهای امضا شده زودتر به نتیجه برسد و وارد فاز عملیاتی شود.

وی افزود: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی ایران ۱۵ درصد و سهم صنایع غذایی از کل صنعت ایران ۱۶ درصد است و سال گذشته جمهوری اسلامی ایران توانست محصولات خود را به ۲۸ کشور اروپایی صادر کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ایتالیا می‌تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد گفت: امیدواریم در این دیدارها سطح روابط کشور بخصوص فعالین خصوصی حوزه کشاورزی و موادغذایی بیشتر شود.

جهت عضویت در کانال تلگرام اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید.