اهم اخبار

تنها ایرانی دارنده مدال ملکه الیزابت در مونترال: یکی از رازهای موفقیت برای پیدا کردن کار در کانادا انجام فعالیت‌های داوطلبانه است+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس ابراهیم نوروزی، اولین و تنها ایرانی دارنده مدال ملکه الیزابت در مونترال از انجام فعالیت های داوطلبانه در این کشور می‌گوید.

برای مشاهده ویدئو بر روی پلی کلیک کنید

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، ابراهیم نوروزی گذشته خود را اینگونه توصیف می‌کند: در ایران فارغ‌التحصیل دبیرستان رهنما هستم. به عنوان شاگرد اول تمام منطقه راه آهن وارد دانشگاه شده و دانشگاه را در رشته صنایع غذایی با رتبه ممتاز تمام کردم همچنین خدمت نظام را به عنوان افسر وظیفه در تهران سپری نمودم.

وی بیان کرد: سال ۱۹۷۵ وارد کانادا شدم برای ادامه تحصیل به دانشگاه مک‌گیل در مونترال رفتم. با وجود اینکه شرایط ادامه تحصیل در اروپا، ژاپن و آمریکا نیز وجود داشت ولی کانادا و شهر مونترال را به دلیل اینکه شهری چندقطبی، فرهنگی و بین المللی است انتخاب کردم.

نوروزی عنوان کرد: حدود ۱۰ سال به عنوان مشاور صنایع غذایی و امور ایمنی مشغول به کار بودم و در سال ۱۹۸۷ به عنوان مدیر آزمایشگاه‌های بخش صنایع غذایی و مشاور امور ایمنی حرفه ای و محیط زیستی به دانشگاه مک‌گیل ملحق شدم.

وی در خصوص شرایط فعالیت های داوطلبانه گفت: در هر سن و زمینه ای و با هر رشته ای میتوان فعالیت‌های داوطلبانه انجام داد. در جوامع غرب این موضوع بسیار مرسوم است. یکی از رازهای موفقیت در این جامعه که بسیار مورد اهمیت است انجام کارهای داوطلبانه است.

نوروزی در ادامه بیان کرد: مادی نبودن، طولانی بودن و حائز اهمیت بودن این فعالیت‌ها از شرایط آن است‌.

وی خاطرنشان کرد: بنده سالیان طولانی به این فعالیت مشغول بودم که منجر به دریافت نشان ملکه الیزابت به عنوان اولین ایرانی در سال گذشته شد.

نوروزی درخصوص نحوه کاندید شدن خود گفت: از دانشگاه مک‌گیل به دلیل فعالیت‌های مختلف در انجمن فارغ التحصیلان و سایر فعالیت‌های علمی در رشته علم پایداری و دیگری از سازمان بهداشت و ایمنی محیط کار و زیست کانادا که بیش از نیم قرن به این فعالیت‌ها مشغول بودم کاندید شدم.

وی عنوان کرد: رزومه کاری ۲۰درصد از شخصیت را جلوه‌گر می‌کند و ابعاد دیگر شخصیت را نشان نمی‌دهد. مصاحبه کاری و سوالات مطرح شده در این جلسات توانایی افراد در انجام کار گروهی، تحمل‌پذیر و بردباری آنها در مشکلات کاری را می‌سنجند.

ابراهیم نوروزی در پایان گفت: باید در کار تطبیق پذیری ایجاد کنیم. حتی در مواردی اگر افراد را فعال و جدی در کار ارزیابی کنند این فعالیت‌های داوطلبانه منجر به استخدام در همان مجموعه می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *