اهم اخبار

خسارت ۹۴۰ میلیارد تومانی برف به محصولات کشاورزی مازندران

بدون دیدگاه

خسارت ۹۴۰ میلیارد تومانی برف به محصولات کشاورزی مازندران

خسارت 940 میلیارد تومانی برف به محصولات کشاورزی مازندران

استاندار مازندران گفت: بارش برف اخیر ۹۴۰ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این استان خسارت وارد کرد .

ربیع فلاح در دیدار با وزیر ارتباطات که وزیر معین مازندران است ، افزود: بسیاری از میوه ها و محصولات کشاورزی مخصوص این فصل از سال در مازندران براثر بارش برف از بین رفت و کشاورزان متضرر شدند.

وی با اشاره به قرار داشتن مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز ادامه داد : این مساله باعث قطع گاز در زمان وقوع بحران سرمای هوا می شود .

به گفته استاندار مازندران به طوری که در بارش اخیر برف ، قطع گاز در چند شهرستان باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده بود .

وی برون رفت مازندران از مشکل چندین ساله افت فشار گاز در فصول سرد سال را منوط به تسریع در روند تکمیل خط انتقال گاز دامغان به استان اعلام کرد .

وی از مازندران به عنوان ۶ استان موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت که تاکنون ۷۲۰ طرح تولیدی مازندران از تسهیلات بسته رونق تولید بهره مند شدند .

وی مازندران را به عنوان استان برتر کشور در برخورداری از این تسهیلات بسته رونق تولید قلمداد کرد و افزود : بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شد .

***تهیه طرح حفاظت از جنگل

استاندار مازندران با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور و تاکید دکتر روحانی بر تهیه طرح جنگل گفت : طرح حفاظت و صیانت از جنگل با مشورت جمعی از کارشناسان تهیه شد و به رئیس جمهور ارائه می شود .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه بر ساماندهی اطلاعات خسارت برف به کشاورزان مازندران را خواستار شد و گفت : تلاش برای افزایش کارایی بیمه محصولات کشاورزی می تواند در ایجاد آرامش برای کشاورزان تاثیر بگذارد .

محمود واعظی ادامه داد : فرهنگ بیمه کشاورزی باید نهادینه شود تا در زمان بروز حوادث طبیعی همچون بارش برف ، این نهاد جبران کننده خسارت ها باشد .

وی افزود : برای پرداخت بخشی از خسارت کشاورزان آسیب دیده مازندران از برف تمامی ظرفیت ها استفاده می شود .

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مردم باید در جریان تلاش مسئولین قرار بگیرند و بدانند که مسئولین حامی و پشتیبان آنان در همه مسائل هستند .

وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران بر تحقق ۵۵پروژه مشخص شده اقتصاد مقاومتی این استان تاکید کرد و گفت : مازندران با این ظرفیت ها باید سرآمد استانهای دیگر باشد .

 

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *