اهم اخبار

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی: رشد بالای ۷۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در گرو رفع مشکلات زیرساختی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رضا نورانی گفت: با رفع مشکلات زیرساختی و چالش‌های پیش‌روی صادرکنندگان، صادرات محصولات کشاورزی بیش از ۷۰ درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا نورانی، رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی گفت: اگر مشوق‌های تشویقی برای صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود، بی‌شک شاهد توسعه صادرات خواهیم بود.

به گفته او، “بنابر آمار در پنج ماه گذشته در بسیاری از محصولات کشاورزی کاهش صادرات داشتیم که بخشی از آن به مشکلات بازگشت ارز و تعلیق کارت‌های بازرگانی باز می‌گردد. هر چند موافق ارزآوری هستیم، اما به سبب شرایط تحریم نباید کارت‌ها تعلیق شود.”

نورانی با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات محصولات کشاورزی گفت: استفاده از کانتینر‌های قدیمی، نبود بیمه فسادپذیری کالا و عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای بازگشت ارز به کشور از جمله چالش‌های پیش روی صادرکنندگان است و رفع موانع و تعهدات ارزی در رونق صادرات تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: بی‌توجهی به صادرات محصولات کشاورزی موجب شده تا بسیاری از محصولات روی دست کشاورزان بماند، در حالیکه با رفع چالش‌های صادرات در سال اول بیش از ۷۰ درصد صادرات افزایش می‌یابد و برای سال بعد با حل شدن مشکلات زیرساختی بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهد داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *