اهم اخبار

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران: سال آینده در تولید گندم خودکفا می شویم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیقلی ایمانی گفت: با اعلام قیمت منطقی خرید تضمینی و تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی پیش بینی می‌شود که سال آینده در تولید گندم خودکفا شویم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی گفت: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی، خودکفایی گندم منوط به اعلام قیمت معقول و منصفانه خرید تضمینی مورد رضایت کشاورزان است.

به گفته او، تامین به موقع و ترکیبی کودهای بخش کشاورزی با ترکیب فسفات و پتاس از دیگر راهکارهای افزایش عملکرد در واحد سطح و رسیدن به خودکفایی است که امیدواریم به میزان کافی تدارک دیده شود و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

ایمانی با بیان اینکه مشکلی در تامین بذر گندم نداریم، افزود: تامین و تدارک سموم علف کش و توزیع در بین کشاورزان هم در افزایش بهره وری تولید گندم به عنوان مهم ترین محصول استراتژیک تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش ۴۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل، امسال در تامین گندم نان بی نیاز از واردات شدیم که بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در فصل پاییز و اعلام قیمت منطقی خرید برآورد می‌شود که سال آینده در تامین گندم مورد نیاز کشور خودکفا و بی نیاز از واردات شویم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *