اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات صنعتی ایران: اتکا به درآمد مالیاتی، زمانی مفید است که به جای تحت فشار قرار دادن فعالین اقتصادی، فراریان مالیاتی شناسایی شوند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امیرعباس اختراعی می‌گوید: دولت باید فعالیت خود را به منعطف نمودن قوای خود جهت رگولاتوری، تنظیم و کنترل فعالیت‌ها در کشور و تدوین استراتژی‌ها و پایش برنامه‌ها معطوف نماید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهندس امیرعباس اختراعی رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات صنعتی ایران و مدیرعامل شرکت طلایه داران صنعت فرآیند در خصوص ارزیابی خود از چشم انداز صنعت کشور در سال ۱۴۰۳ با توجه به پیش بینی افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از کسب و کارها به خبرنگار ما گفت: شعار مهار تورم و رشد تولید، شعار کلیدی و مهمی بود که نشان‌ از درک روشن مقام معظم رهبری از وضعیت تولید کشور می‌داد و بارقه‌ امیدی برای تولیدکنندگان و صنعتگران ایجاد کرد.

اختراعی بیان کرد: دولت باید از نامگذاری سال، تحلیل خوبی می کرد و در بخش اقتصاد به این موضوع توجه می‌کرد که مهار تورم از شاهراه رونق تولید خواهد گذشت . چنانچه رونق را به سمت تولید سوق ندهیم و صنعت را تبدیل به فعالیتی با بازدهی اقتصادی نکنیم عملا مهار تورم درستی نخواهیم داشت. متاسفانه آنچه در سال ۱۴۰۲ رخ داد عدم مشاهده رونق در تولید بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات صنعتی ایران”ستصا” یکی از دلایل عدم رونق در تولید کشور را اینگونه بازگو کرد: سازمان اقتصادی کشور که متشکل از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است با اتخاذ سیاست‌های کنترل نقدینگی و دستوری اقتصادی به دنبال مهار تورم بودند و این منجر به رفتار انقباضی در ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید و فعالین صنعت شد و رونق را از بخش تولید گرفت.

این فعال اقتصادی کشور افزود: کنترل تورم با رونق بخشیدن به تولید ایجاد می‌شود و با سیاست‌های بانکی، کنترل بازار ارز و ارایه محدود ارز برای فعالین اقتصادی نه تنها مشکل حل نمی‌شود، بلکه باعث تورمی ناشی از رکود فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در کشور خواهد شد.

اختراعی با بیان این پرسش که کنار گذاشتن اقتصاد نفت محور از سیاست‌های خوب دولت است اما آیا اتکا به درآمد مالیاتی می‌تواند روش خوبی باشد؟ تصریح کرد: زمانی این امر مفید است که به جای تحت فشار قرار دادن بانیان، فعالین تولید و صنعت، فراریان مالیاتی شناسایی شوند و از این طریق دولت درآمد مالیاتی خود را افزایش دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات صنعتی ایران اظهار کرد: بسیاری از هزینه‌های دولت با کوچک کردن بدنه خود، کاهش فعالیت‌های تصدی گری در امور اقتصادی کشور و حذف پرسنل زائد کاهش می‌یابد زیرا مسائلی چون تامین حقوق و مزایا و نگهداری سازمان‌های عرض و طویل برای دولت حذف می‌شود.

امیرعباس اختراعی در پایان گفت: دولت باید فعالیت خود را به منعطف نمودن قوای خود جهت رگولاتوری، تنظیم و کنترل فعالیت‌ها در کشور و تدوین استراتژی‌ها و پایش برنامه‌ها معطوف نماید و با درآمدهای محدودتر راندمان بهتری داشته باشد اینگونه نیازی نیز به افزایش درآمدها با اخذ مالیات مضاعف و بی حساب و کتاب نیست.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *