اهم اخبار

مدیرعامل گروه کشت و صنعت قارچ پارس شهریار در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: تقویت توان صادراتی با اقتصاد آزاد محقق می‌شود+ویدئو

بدون دیدگاه

نامی موحدی می‌گوید: با پیمان سپاری‌ها و چالش‌های موجود در زمینه ارز، محدودیت هایی برای صادرات ایجاد گشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهندس نامی موحدی مدیرعامل گروه کشت و صنعت قارچ پارس شهریار (قارچینو) در حاشیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما با بیان اینکه مجموعه تولیدی قارچینو تولید و فرآوری محصول قارچ را از صفر تا صد انجام می‌دهد،گفت: کشت قارچ و تولید انواع کنسرو از فعالیت های پارس شهریار است.

موحدی بیان کرد: طراحی رستوران قارچ با طبخ غذاهای قارچی به این مجموعه اضافه شده و فعالیت در حوزه قارچ برای شرکت ما از مزرعه تا چنگال است.

وی در خصوص صادرات این شرکت گفت: محصول قارچ تازه و محصولات کنسروی قارچ که برند شده‌اند به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

برای مشاهده ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

موحدی با بیان این مطلب که با افزایش تولید کیفی در تمام زمینه‌ها توان رقابتی نیز ایجاد شده است در خصوص ظرفیت‌ها و چالش‌های صادراتی عنوان کرد: شرط لازم برای این مهم، واقعی بودن قیمت ارز است. قیمت ارز در بازار آزاد با قیمت ارزی که صادرکننده اجبار به بازگرداندن آن دارد، اختلاف بیش از ۲۰درصدی دارد.

این فعال اقتصادی گفت: حرکت به سمت بازار آزاد و اقتصاد آزاد، توان صادراتی را بالا می‌برد ولی متاسفانه با پیمان سپاری‌ها و چالش‌های موجود در زمینه ارز، محدودیت هایی برای صادرات ایجاد گشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ادعایی برای خودکفایی نمی‌توانیم داشته باشیم. ارتباط با کشورهای خارجی، با کارشناس‌های خارجی و تبادل اطلاعات روز دنیا در همه زمینه‌ها بر افزایش راندمان تاثیر دارد.

نامی موحدی در پایان گفت: کاهش قوانین دست و پاگیر برای تولید و فروش محصولات از سمت مسئولین، انتظاری است که تولیدکنندگان از آنها دارند.

سرویس خبری: صنعت غذا

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *