اهم اخبار

صادرات دام به یک درصد نمی رسد/ جمعیت دام سبک کشور ۱۷ میلیون راس است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای تامین کنندگان دام: به رغم فضاسازی های اخیر مبنی بر گرانی گوشت ناشی از صادرات، موضوع صادرات به یک درصد هم‌ نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: هم اکنون کمتر از یک درصد اجازه صادرات دام دادند که با این وجود قیمت‌های بازار ناشی از فضاسازی روانی است. مسئولان از مجموع انباشت دام اجازه صادرات ۲۰۰ هزار راس را دادند که با این وجود قصابی ها با عرضه گوشت با نرخ ۱۷۰ هزار تومان به دنبال گرانی قیمت در بازار هستند.

به گفته او، دامداران چندماهی است که دچار ضرر شدند و قبل از آغاز سیاست های حمایتی همچون دامدار کارت، صادرات و خرید حمایتی، دام های خود اعم از مولد و … را به حراج می گذاشتند.

پوریان گفت: جمعیت کنونی دام سبک ۱۷ میلیون راس است که زایش های پاییز به رغم خشکسالی و کم آبی بی نظیر بوده و همواره به این میزان اضافه می شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت کنونی لاشه گوساله را ۱۱۰ تا ۱۱۲ هزار تومان و بره نر ۱۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می دهد که اختلاف قیمت گوشت از عمده فروشی تا خرده فروشی به ۴۰ تا ۵۰ درصد و در برخی موارد بالاتر هم می رسد که این امر با واکنش شدید مصرف کنندگان روبه‌روست.

آمارها نشان می‌دهد که با افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید خانوار، سرانه مصرف گوشت از ۱۲ کیلو به ۶ کیلوگرم کاهش یافته است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *