اهم اخبار

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران:افزایش قیمت مواد اولیه باعث کاهش تولید شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران معتقد است، توسعه روابط خارجی با سایر کشورها و اصلاح رویه کنونی ادارات مالیات، بیمه و بانک ها به سمت تولید می تواند کلید تحقق شعار سال باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”، دکتر احمد فتح الهی، رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه ” راهکار وی در خصوص تحقق شعار سال چیست؟” گفت: مهار تورم و رشد تولید در گروی تعامل با اقتصادهای منطقه ای و جهانی است، لذا دولت و مجلس باید ضمن تنش زدایی با سایر کشورها با همگرایی و همکاری هم برتوان و ظرفیت های داخلی متمرکز شوند تا از این طریق بتوانند موانع رشد تولید را برطرف و همچنین بروکراسی اداری را کوتاه کنند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران افزود: یکی از مهم ترین نیازهای اقتصاد کشور در شرایط کنونی رشد تولید  می باشد که به خودی خود عاملی است که بسیاری از  شاخصه های مهم اساسی و کلانی کشور را بهبود می بخشد.

فتح الهی با با اشاره به معضلاتی که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه رشد نقدینگی متناسب با افزایش تولید نیست ، نتایج آن را در بروز تورم می بینیم و این مسئله سبب شده تا  متاسفانه در سال های گذشته تورم بیش از ۴۰ درصد را تجربه کنیم  که این  نرخ بالا بر پایین آوردن قدرت خرید و  سطح زندگی مردم تاثیر  گذاشته است .

این کارآفرین برجسته کشور تصریح کرد: مهار تورم به عزم ملی نیاز دارد، هم اکنون تورم جزو اصلی ترین چالش های اقتصادی کشور می باشد و باید با همیاری و همدلی و اتحاد بین مردم و مسئولان و متخصصین این مشکل را رفع کنیم و سازمانهای ذیربط مانند اداره مالیات و سازمان بیمه نیز باید با اصلاح قوانین  از تولید کنندگان حمایت کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران افزود: نقش بانکها هم در این موضوع مهم و اساسی است . بانکها باید با ارائه تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان کمک کنند و همچنین برحسب روزهای کاری بهره بانکی را دریافت نمایند.

این فعال اقتصادی کشور گفت:توسعه روابط خارجی مخصوصاً با کشورهای همسایه می تواند به صادرات و رشد تولید کمک کند . در حال حاضر اکثر تولید کنندگان به دلیل اینکه بعد از فروش کالاهایشان قادر به جایگزین کردن مواد اولیه به نرخ بالاتر نمی باشند ، تولید خود را کم کرده و این موضوع باعث عرضه کمتر کالا به بازار مصرف می شود و تورم ایجاد می کند.

رئیس هیئت مدیره گروه اقتصادی ایرانیان در پایان افزود :دولت در سال های گذشته به دلیل افزایش حامل های انرژی مثل آب و برق و گاز باعث گردید که تورم ایجاد شود. که امیدواریم این موضوع نیز در دستور کار دولت و مسئولین قرار گیرد و در این زمینه باید تولید کنندگان را حمایت نمایند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *