اهم اخبار

انتقاد شدید دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر از تأخیر در اعلام قیمت شکر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هزار میلیارد تومان پول چغندرکاران پرداخت نشده و ۵۰۰ هزار تن شکر در انبارها خاک می خورد.

به گزارش ایلنا، بیش از ۷۰ روز از شروع کار بهره‌برداری کارخانه‌های شکر سپری شده است و این کارخانه‌ها بیش از ۴ میلیون تن چغندر از حدود ۵۰ هزار نفر چغندرکار خریداری کرده اند . ارزش چغندر تحویلی به کارخانه‌ها هزار میلیارد تومان است و چغندرکاران هنوز نتوانسته‌اند این پول را از کارخانه‌ها دریافت کنند. کارخانه‌ها بیشتر از ۵۰۰ هزار تن شکر تولید کرده و اکنون این میزان تولید در انبار کارخانه‌ها انباشت شده است.

بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با ردیف کردن آمارهای یاد شده از اینکه دولت با تأخیر در اعلام قیمت فروش کارخانه ها پس از گذشت چندین ماه از مهلت قانونی موجب شده است هزار میلیارد تومان پول چغندرکاران بلاتکلیف بماند از دولت انتقاد کرد و گفت: تأخیر در اعلام قیمت ها موجب سردرگمی کارخانه‌های قند و شکر و نگرانی شدید چغندرکاران شده است.

دانایی تصریح کرد: دهها هزار شاغل شامل کارگران و مدیران و همچنین صاحبان واحدهای تولید کننده شکر و هزاران چغندرکار در سراسر کشور امیدوار بودند که دولت آقای روحانی به قانون عمل کند اما متأسفانه شاهد معطل ماندن قانون و بی‌اعتنایی به قانون از سوی دستگاههای مرتبط با قیمت‌گذاری شکر هستیم.

او ادامه داد: بر خلاف تصوری که جامعه بزرگ صنعت قند و شکر از دولت داشتند و دارند در موضوع قیمت فروش شکر به طور کارشناسی عمل نشده است و ناهماهنگی و رفتار سلیقه‌ای موج می‌زند. پیش از این مدیران کارخانه ها تکلیف شان روشن بود و کارگروه تنظیم بازار تصمیم می‌گرفت و ابلاغ می‌کرد و مدیران سایر ستادها این ابلاغیه را اجرا می‌کردند. الان اما کارها پیچیده شده است . گفته می‌شود در همین باره نیز باید خود رییس جمهور تصمیم بگیرد.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با تأکید بر اینکه مدیران میانی در دستگاههای دولتی به ابلاغ ها و دستورهای مقامهای ارشد اعتنا نمی‌کنند گفت به طور مثال در حالی که آقای شریعتمداری در مقام معاون اجرایی به دستگاه ها ابلاغ کرده بود قیمت فروش شکر باید در ابتدای سال تعیین و به کارخانه‌ها ابلاغ شود اما با گذشت نزدیک به ۵/۸ ماه از سال جدید این اتفاق نیفتاده است.

دانایی گفت: من نسبت به وضع موجود و پیامد آن در کاهش تولید چغندر قند و سقوط تولید شکر هشدار می‌دهم . وقتی چغندرکاران نگران دریافت پولشان هستند چغندر کشت نخواهند کرد و احتمال سقوط تولید شکر افزایش می یابد.

پولخاکشکرقندمعاون
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *