اهم اخبار

با همکاری دانشگاه تهران و سازمان غذا و دارو صورت می گیرد / ارزیابی نشان تعالی HSE کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دانشگاه تهران و سازمان غذا و دارو با همکاری انجمن علمی، مهندسی و مدیریتی HSE اقدام به تعریف و ارائهه معیارها و روش های تعیین کننده ی وضعیت و عملکرد سازمان ها در حوزه بهداشت، ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در قالب مدل ارزیابی تعالی HSE نموده است.

به گزارش اگروفودنیوز، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران باعنایت به وقوع روزافزون حوادث و وجود معضلات بهداشتی ،ایمنی و سلامت در  واحد های فعال صنعتی، خدماتی، تجاری و اعلام ضرورت و نیاز از طرف سطوح مدیریتی و نظارتی کشور، در گروه صنایع غذائی و کشاورزی با همکاری سازمان غذا و دارو ( وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ) و انستیتو تحقیقات تغذیه، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ،انجمن علمی، مهندسی و مدیریتیHSE ایران ، اقدام به تعریف و ارائه معیارها و روش های تعیین کننده ی وضعیت و عملکرد سازمان ها در حوزه بهداشت، ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در قالب مدل ارزیابی تعالی HSE نموده است.

بر این اساس سازمان ها قادر خواهند بود علاوه بر شناخت نقاط قوت، ضعف، تهدید ها و فرصت های پیش رو در حوزه HSE در مقایسه با سایر سازمان های مشابه نیز وضعیت خود را مشخص و از تجارب سایر موسسات و سازمان ها بهره مند گردند. اجرای این طرح موجب بهبود عملکرد و برنامه ریزی بر اساس روش های نوین علمی گردیده و از هزینه های مضاعف ناشی از عملکرد پرخطر وتبعات ناگوار اجتماعی و اقتصادی جلوگیری می نماید.

مدل ارزیابی تعالی HSE، ۲۰ معیار، ۵۷ زیر معیار، ۱۲۹ پارامتر دارد که بسته به اندازه سازمان متقاضی( تعداد نفرات و حجم کاری) حداقل ۴ ارزیاب سازمان را در ۴ محور ایمنی، مدیریت، سلامت و محیط زیست ارزیابی می نمایند. پس از جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل لازم بر روی آن ها انجام شده و گزارش بازخور عملکرد HSE به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف، به سازمان ارائه می گردد.

↓↓↓↓↓↓↓فایل صوتی ↓↓↓↓↓↓↓

 

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *