اهم اخبار

آرمان خالقی”عضو هیئت مدیره خانه صمت” در گفتگو با اگروفودنیوز: شفافیت، جلوگیری از رانت و اقتصاد آزاد لازمه حضور مشارکت مردم در تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی می گوید: لزوم  مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد، شفافیت، جلوگیری از رانت و  برابری در دسترسی به اطلاعات و آمار  و اجتناب از اقتصاد دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، دکترآرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار اگروفودنیوز شرط تحقق شعار امسال در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم گفت:این مسئله ،موضوعی است که درطول اسفند سال گذشته به آن اشاره داشتم که شعار سال باید مجددا متمرکز بر روی موضوع تولید و بخش خصوصی باشد که در توئیت ساعات پایانی سال  ۱۴۰۲ بر توجه به بخش خصوصی در تولید واقتصاد کشور تاکید داشتم ، برای اینکه راه نجات اقتصاد ما دوری از اقتصاد دولتی است و رهایی از قفل و پابندی است که در اقتصاد در آن گیر افتاده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: رهبری در سال ۱۳۸۲   ابلاغیه ای  برای خصوصی سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی یعنی مشارکت مردم در اقتصاد مطرح کردند، که تاکنون محقق نشده است.  

عضو هیئت مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت ایران  گفت: دولت قرار بود در طول سال های گذشته کوچک و چابک شود ولی اراده و علاقه ای به چابک سازی وجود نداشت و علاقه به حفظ اقتدار دولت  در حوزه اقتصاد باعث عدم بهره برداری از مزایای چابکسازی دولت شد.

آرمان خالقی اظهار داشت: سال هایی که در مورد انضباط اقتصادی و تولید ملی و… صحبت شد موضوعاتی بود که در کشور باید به صورت جدی روی آن ها کار می کردیم . اکنون که بحث مردم در اقتصاد مطرح است ، این شعار به این معنی است که بخش خصوصی باید پای کار بیاید و این به معنی  اصالت دادن به مالکیت بخش خصوصی ، امنیت اقتصادی و توجه به رضایتمندی بخش خصوصی است.

این فعال اقتصادی افزود: برای اینکه بخش خصوصی بدون هیچ دغدغه ای ونگرانی بتواند به طور جد وارد حوزه اقتصاد شود و سرمایه گذاری کند، باید بتواند در اقتصاد حرکت کند و با دنیا تعامل داشته باشد و همچنین با دولت قرارداد ببندد و به این قرارداد اعتماد داشته باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: تمام این مسائل اصول اولیه ای  است که به عنوان بستر سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در اقتصاد مطرح است و زمینه آن باید فراهم شود.

عضوهیئت مدیره خانه صمت گفت:  دولت باید از نظر بخش خصوصی متعهد باشد که از مداخله بی مورد در اقتصاد اجتناب کند. اقتصاد دستوری،مداخلات دستوری اقتصاد که باعث برهم زدن محاسبات وکار کردن اقتصاد رقابتی و اقتصاد بازار می شود، سموم مهلکی است که باعث می شود مردم و بخش خصوصی در اقتصاد مشارکت نکنند.

وی افزود: دولت باید از بنگاه داری کنار بکشد و به دنبال سیاستگذاری و رصد و نظارت باشد و هر چه سریعتر نسبت به واگذاری و اعطای مالکیت به بخش خصوصی واقعی نه خصولتی ها، نیمه خصوصی ها و نه با رانت اقدام کند.

سرویس خبری : اخبار صنعت غذا

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *