اهم اخبار

رکود و سکوت بر بازار اقلام اساسی حاکم است/بی‌تأثیری خروج آمریکا از برجام با اختصاص به موقع ارز به کالاها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: هم‌اکنون از رونق بازار اقلام اساسی خبری نیست و دولت برای کالاهایی که گشایش ارز می‌کند، مشکلی در تأمین و توزیع وجود ندارد.

قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه بنکداران موادغذایی  با اشاره به اینکه رکود، سکوت و بلاتکلیفی بر بازار اقلام اساسی حاکم است، اظهار کرد: هم اکنون از رونق بازار اقلام اساسی خبری نیست و دولت برای کالاهایی که گشایش ارز می‌کند، مشکلی در تأمین و توزیع وجود ندارد.

وی از کاهش قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و افزود: در شرایط کنونی نوسان قیمت محصولاتی همچون حبوبات و قندوشکر را نمی‌توان اظهار کرد، چرا که این موضوع بر افزایش قیمت دامن می‌زند.

حسنی با اشاره به تأثیر خروج آمریکا از برجام بر بازار اقلام اساسی، بیان کرد: اگر دولت بتواند به موقع به ارزهای درخواستی تجار پاسخ دهد، مشکلی در توزیع نخواهیم داشت، در غیر این‌صورت، قیمت اقلام دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهند گرفت.

عضو اتحادیه مواد غذایی اختلاف فاحش ارز ۴۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تومانی را منشاء اصلی فساد و رانت دانست و گفت: با توجه به آنکه دولت به بسیاری از کالاهای غیرضرور اعم از نوشیدنی‌ها و تنقلات خاص، ارز اختصاص می‌دهد، تقاضا داریم که در جهت کنترل نرخ ارز در بازار آزاد محدودیت‌هایی در اختصاص ارز کالاهای درجه ۲ و ۳ به کار گیرد، چرا که بیش از ۲۰ درصد کالاهای ثبت سفارش شده در اولویت نیستند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *