اهم اخبار

طهماسبی:مشکلی در تامین مرکبات شب عید وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا کنون ۵۰ درصد پرتقال باغات شمال برداشت شده که با این وجود در تامین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

مشکلی در تامین مرکبات شب عید وجود نداردمحمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امسال مجموع تولید مرکبات به ۵ میلیون تن خواهد رسید، اظهار کرد: امسال براساس برآوردهای اولیه ۲ میلیون و۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن پرتقال تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن تولید پرتقال مربوط به استان های شمالی است، افزود: تا کنون ۵۰ درصد این میزان از باغات شمال برداشت شده که با این وجود در تامین میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت.

طهماسبی ادامه داد:  با وجود آنکه سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید اقدام به خرید و ذخیره سازی پرتقال از باغداران کرده است و به سبب افزایش تولید، در صددیم  تا با سیاست های تشویقی، بخشی از آن را صادر کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن سیب درجه یک در سردخانه های کشور ذخیره سازی شده است، بیان کرد: همه ساله ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتن سیب تولیدی کشور به سبب مازاد محصول از طریق سیاست پایاپای و بازار در ازای بازار باید به بازارهای هدف صادر شود.

سرانه مصرف مرکبات ۵ برابر متوسط جهانی

ابوالقاسم حسن پور مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به آخرین وضعیت تولید مرکبات اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود که مجموع تولید مرکبات نظیر لیمو ترش، لیموشیرین، نارنگی، پرتقال و گریپ فروت به ۵ میلیون تن برسد.

به گفته وی، با توجه به افزایش قابل ملاحظه تولید به دنبال راهکارهایی برای صادرات مرکبات هستیم تا درآمد باغداران افزایش یابد.

حسن پور از افزایش ۵ برابر سرانه مصرف مرکبات نسبت به متوسط جهانی خبر داد و گفت: متوسط سرانه مرکبات در دنیا به ازای هر نفر، ۱۰ کیلو بوده درحالیکه این رقم در کشور به ۵۴ تا ۵۵ کیلو می رسد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *