اهم اخبار

چراغ سبز به سرمایه‌ گذاران مسلمان در بازار حلال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
کرواسی اعلام کرد سال گذشته درآمد گردشگری حلال این کشور به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش تراز ،علاءالدین داگونیچ، مدیر مرکز گواهی کیفیت حلال کرواسی در این زمینه گفت: کرواسی علاوه بر زیبایی طبیعت، ثبات امنیت و چندفرهنگی؛ میراث اسلامی مرتبط با غذاهای حلال، رستوران‌های دارای نشان حلال، خدمات مهمانداری حلال و راهنمایی به گردشگران مسلمان را به نحو مطلوبی ارائه داده است.

وی افزود: حدود ۸۵ شرکت در کرواسی صنایع غذایی حلال تولید می‌کنند که باعث می‌شود گردشگر مسلمان هنگام بازدید از زاگرب، پایتخت این کشور از برنامه گردشگری حلال لذت ببرد.
داگونیچ گفت: مرکز گواهی کیفیت برای محصولات حلال، نقش کلیدی و اساسی را در معرفی و گسترش تولیدات و خدمات مختلف حلال به شرکت‌های تولیدی و همکار در زمینه محصولات حلال در زاگرب و دیگر شهرهای کرواسی و نیز در زمینه صدور گواهینامه حلال برای شرکت‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ایفا می‌کند.

در عین حال، شورای ملی گردشگری کرواسی از راه‌اندازی کمپین بازاریابی جدید با هدف جذب بیشتر گردشگران مسلمان از منطقه خاورمیانه به کرواسی خبر داده است.

در همین راستا، یلنا اسلاوویویچ، نماینده شورای ملی گردشگری کرواسی در همایشی پیرامون گردشگری مسلمانان گفت: میزان درآمد حاصل از گردشگران خارجی بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۴ بوده که در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۲,۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: کرواسی منطقه توریستی جذابی برای گردشگران اروپایی به حساب می‌آید، گرچه گردشگرانی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز به گردشگری این کشور به خصوص در «زاگرب»، پایتخت کرواسی به‌منظور استراحت، تفریح، بازدید از جاذبه‌های گردشگری همچون آثار فرهنگی و نیز خرید و برنامه‌های تفریحی خانوادگی و گردشگری جهت درمان روی آورده‌اند.

مارتینا بیننفلد، مدیر هیئت گردشگری زاگرب نیز در این باره گفت: پایتخت کرواسی شاهد رشد چشمگیری در حوزه گردشگری مبتنی بر تقاضای مسلمانان از کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه است؛ همچنین ۳۰ درصد از هتل‌های حلال کرواسی در شهر زاگرب قرار دارند.

مهمترین اقدام دولت کرواسی برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف جهت پاسخ به نیازهای مخصوص گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس، افتتاح مرکز صدور گواهینامه کیفیت حلال در سال ۲۰۱۰ در زاگرب بود که تأثیر مثبتی بر تقویت خدمت‌رسانی کافه‌ها و رستوران‌ها از طریق صدور گواهینامه حلال برای مرکز مورد تأیید، داشت.

براساس این گزارش، اخیرا مرکز اسلامی و مسجدی در شهر «رییکا» افتتاح شد که اولین مسجد تأسیس شده در سواحل دریای آدریاتیک طی ۵۰ قرن گذشته به‌شمار می‌آید. این مسجد پس از برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی «به رسمیت شناخته شدن اسلام در کرواسی» یکی از مهمترین مراکز ارتباطی اصلی این کشور در سال ۲۰۱۶ به‌شمار می‌رود.

علاءالدین داگونیچ، مدیر مرکز گواهی کیفیت حلال کرواسی در این زمینه گفت: توریست‌های مسلمان مایل‌ هستند شعائر دینی خود را از جمله اقامه نماز و دوری از محرمات بپا دارند؛ ما نیز امیدواریم با سرمایه‌گذاری شرکائی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، در تأسیس هتل‌های حلال همکاری داشته باشیم. از دیگر سو درآمد گردشگری حلال سال گذشته به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار رسید که باعث فراهم شدن فرصت‌های مثبت زیادی در حوزه گردشگری حلال از سراسر جهان می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *