اهم اخبار

گفتگوی اختصاصی اگروفودنیوز با دکتر علی رومی (مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران)

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر علی رومی ، مدیرعامل صنایع شیر ایران به همراه تنی چند از مدیران ارشد صنایع شیر کشور با حضور در غرفه باشگاه صنایع غذایی آریا در ایران اگروفود ۲۰۱۵ به سئوالات اگروفودنیوز پاسخ داد.

به گزارش اگروفودنیوز ، علی رومی چشم انداز صنایع شیر را تولیدات و مصارف داخلی با هدف توجه و دقت کامل به سلامت مردم دانست و با بیان اینکه کیفیت برای شرکت صنایع شیر ایران از اولویت بالاتری نسبت به کمیت برخوردار است افزود : نگاه دقیق به کیفیت تولید ، سلامت جامعه را حفظ می کند . وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ پگاه بالای ۵۰۰ نوع محصول تولید می کند ، عنوان کرد در شرکتهای مختلف زیر مجموعه پگاه در واحدهای تحقیق و توسعه همکاران در تلاشند با فرمولاسیون جدید ، محصولات جدید را به بازار عرضه کنند .
مدیرعامل صنایع شیر ایران تاکید کرد : پگاه به هیچ قیمتی و با هیچ سودی حاضر به مخاطره سلامت جامعه نیست و همواره با اخلاق به سلامت مردم توجه دارد .
وی با اشاره به اینکه صنایع شیر ایران مجموعه ای در کشور است که بخش عمده آن متعلق به دولت است ، اشتغال دهی قابل توجهی داشته و وابستگی به این صنعت را از بین برده بطوریکه علاوه بر اشتغال دهی مستقیم با خرید شیرخام از دامداران سراسر کشور چندین برابر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است .که این موضوع نیز یکی از واجبات و مهمترین وظایف و رسالتهای دولت است.
ایجاد اشتغال و توجه به کیفیت و سلامت جامعه و همچنین تلاش برای عدم افزایش قیمت محصولات برای اینکه مردم این محصولات را بر سر سفره داشته باشند از اهداف اصلی صنایع شیر ایران است .
طبیعی است فرهنگسازی مصرف شیر و فراورده های لبنی را باید از خودمان شروع کنیم ، با بالا بردن قیمت به هر دلیلی سطح مصرف شیر پایین می آید و ما راضی به این موضوع نیستیم.
دکتر رومی در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: پگاه به ۲۰کشور دنیا صادرات داشته و از اهداف این شرکت است که همانگونه پگاه حامی سلامت مردم است با همین شعار برای صادرات اقدام کردیم و کالای سلامت خود را به بازار جهانی صادر می کنیم و خوشحالیم از باب اینکه کشورمان در طی این سه دهه انقلاب در این بخش به خودکفایی رسیده و این قابلیت را دارد که مازاد نیاز مصرف داخلی صادر شود .مدیرعامل صنایع شیر ایران افزود : پگاه نه تنها در لبنیات بلکه در بخش غذای کودک به این افتخار دست یافته که فادریم تمام شیر خشک مورد نیاز کشور تامین کنیم . ان شا الله به زودی شیرخشک متابولیک تولید می شود ، که تاکنون کالای وارداتی بوده و قیمت بالایی دارد یعنی نزدیک به صد میلیار تومان واردمی شود که با تولید این محصول در پگاه به طور قابل توجهی از خروج ارز در کشور جلوگیری می شود.
وی همچنین به تولید مکمل های ورزشی در پگاه اشاره کرد که هم اکنون به طور قابل توجهی از خارج وارد کشور می شود که اغلب افزودنی های غیر مجاز دارند و باعث بیماری می شوند . در سال ۹۴ مکمل های ورزشی پگاه در نهایت سلامت به بازار عرضه می شود . پایه این محصولات بر اساس لبنیات خواهد بود .
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *