اهم اخبار

تکذیب تهاتر نفت با برنج پاکستانی/ اجرای این طرح غیرممکن است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن واردکنندگان برنج تهاتر نفت با برنج پاکستانی را رد کرد و گفت: اجرای این طرح غیرممکن است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج مباحث مطرح شده مبنی بر تهاتر نفت با برنج پاکستان را رد کرد و گفت: به نظر می‌رسد صحبت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این زمینه سند باشد که گفته در قبال فروش نفت، هیچ قراردادی در هیچ کشوری نداریم.

وی تاکید کرد: ممکن است در زمینه فروش برق چنین اقدامی انجام شود که در این حوزه نیز یکبار و زمانی که برای واردات برنج ارز ۴٢٠٠ تومانی تخصیص می‌یافت، قرار بود در ازای برقی که به پاکستان فروخته شده بود برنج وارد شود اما قیمتی که برای این محصول پیشنهاد دادند نزدیک به بازار آزاد بود و برای همین واردکنندگان آن را نپذیرفتند.

این فعال صنفی تصریح کرد: از طرفی چون این کار باید از طریق بانک‌ها انجام شود و ما در شرایط تحریم قرار داریم کشور پاکستان تمایلی به انجام آن ندارد.

کشاورز تاکید کرد: در واقع چنین اقدامی غیرممکن و غیر عملیاتی است و نیاز به انجام هماهنگی‌های گسترده در سطوح بالا از جمله بانک مرکزی و ریاست جمهوری دارد.

وی ادامه داد: همچنین این اقدام باید برای واردکنندگان مزیتی داشته باشد تا مایل به انجام آن باشند در غیر این صورت هم اکنون آنها به راحتی از بانک مرکزی ارز نیمایی دریافت می‌کنند و واردات انجام می‌دهند همچنین از دیگر اقدامات لازم برای انجام چنین طرحی آن است که پول حاصل از فروش کالاهای نفتی و غیرنفتی ایرانی را که امکان ورود آنها به کشور وجود ندارد، با مزیت رقابتی در اختیار واردکنندگان قرار بگیرد تا بتوانند کالا وارد کشور کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *